Mimo trwającej Wielkiej Wojny, wystawy batalistyczne rozpoczęły się od 1915, w warszawskiej Zachęcie, a od 1916 w krakowskim TPSP. Krytyka postulowała wówczas aktualizację oraz zmiany stylu malarstwa tego gatunku: "[... ] malarze bataliści, opierający swe kompozycje na motywach przeszłości, znajdą się w zupełnie innym świecie, odmiennych warunkach, jeśli zechcą utrwalić na płótnach tragedię wojny dzisiejszej; piękne szarże ułanów, zbiorowe tłumne ataki, pełne dramatycznego napięcia, a rozstrzygające w jednym momencie losy bitwy - należeć będą do historii". Związanie sztuki z realizmem i prozą wojny wypełniła bogata twórczość artystów legionowych, wśród których można upatrywać autora prezentowanego obrazu. Dorobek artystyczny legionowych twórców to przede wszystkim portrety wojskowych, rejestracja zniszczeń, sceny z życia w okopach. Wielka wystawa Legionów Polskich urządzona została w r. 1924 w krakowskim TPSP.

82
MALARZ POLSKI, po 1918 NIEOKREŚLONY

ZASYPYWANIE OKOPÓW

Olej, płótno 70 x 100 cm
Nie sygnowany

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Mimo trwającej Wielkiej Wojny, wystawy batalistyczne rozpoczęły się od 1915, w warszawskiej Zachęcie, a od 1916 w krakowskim TPSP. Krytyka postulowała wówczas aktualizację oraz zmiany stylu malarstwa tego gatunku: "[... ] malarze bataliści, opierający swe kompozycje na motywach przeszłości, znajdą się w zupełnie innym świecie, odmiennych warunkach, jeśli zechcą utrwalić na płótnach tragedię wojny dzisiejszej; piękne szarże ułanów, zbiorowe tłumne ataki, pełne dramatycznego napięcia, a rozstrzygające w jednym momencie losy bitwy - należeć będą do historii". Związanie sztuki z realizmem i prozą wojny wypełniła bogata twórczość artystów legionowych, wśród których można upatrywać autora prezentowanego obrazu. Dorobek artystyczny legionowych twórców to przede wszystkim portrety wojskowych, rejestracja zniszczeń, sceny z życia w okopach. Wielka wystawa Legionów Polskich urządzona została w r. 1924 w krakowskim TPSP.