Historia modelu
Mały samochód osobowy produkowany w latach 1975-1983 w polskiej fabryce FSO w Warszawie. Jego pierwowzorem jest model Zastava 1100 wytwarzany w latach 1971-2003 w Serbii. Samochód powstawał jako rozwinięcie licencyjnego modelu Fiata 128. Od jego wzorca różni się tylną częścią nadwozia. Fiat 128 był budowany zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Od 1973r. Zastavy były montowane z części sprowadzanych z Jugosławii, w żerańskiej FSO. Te egzemplarze można było rozpozna po literce "P" w nazwie (Zastava 1100p), co oznaczało że samochód został wyprodukowany w Polsce. Standardowo Zastavy miały silnik o pojemności 1116 cm3 rozwijający moc 55 KM i 4-biegową skrzynię manualną. Wyprodukowano łącznie 58 541 egzemplarzy.

Historia egzemplarza
Zastava Mediteran oferowana przez Dom Aukcyjny Ardor to bez wątpienia auto wyjątkowe, zarówno ze względu na swój bardzo dobry, oryginalny stan zachowania, jak i w pełni udokumentowaną historię. Zakupiony w 1980 roku w warszawskim Polmozbycie, ostatnie 35 lat spędził u pasjonatów polskiej motoryzacji, którzy pieczołowicie dokumentowali każdą naprawę. Karoseria pojazdu została odświeżona przez obecnego właściciela i prezentuje się bardzo dobrze. Wnętrze pojazdu, po kosmetycznych poprawkach, jest w niemal perfekcyjnym stanie. Mechanicznie Zastava jest w pełni sprawna i przygotowana do bezproblemowej eksploatacji. Auto zarejestrowane jest jako zabytkowe.

18
Zastava 1100p Mediteran 1980

Pełna historia pojazdu
Rzadka, produkowana w Polsce wersja
Numer nadwozia: 2128AC164501372

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Historia modelu
Mały samochód osobowy produkowany w latach 1975-1983 w polskiej fabryce FSO w Warszawie. Jego pierwowzorem jest model Zastava 1100 wytwarzany w latach 1971-2003 w Serbii. Samochód powstawał jako rozwinięcie licencyjnego modelu Fiata 128. Od jego wzorca różni się tylną częścią nadwozia. Fiat 128 był budowany zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Od 1973r. Zastavy były montowane z części sprowadzanych z Jugosławii, w żerańskiej FSO. Te egzemplarze można było rozpozna po literce "P" w nazwie (Zastava 1100p), co oznaczało że samochód został wyprodukowany w Polsce. Standardowo Zastavy miały silnik o pojemności 1116 cm3 rozwijający moc 55 KM i 4-biegową skrzynię manualną. Wyprodukowano łącznie 58 541 egzemplarzy.

Historia egzemplarza
Zastava Mediteran oferowana przez Dom Aukcyjny Ardor to bez wątpienia auto wyjątkowe, zarówno ze względu na swój bardzo dobry, oryginalny stan zachowania, jak i w pełni udokumentowaną historię. Zakupiony w 1980 roku w warszawskim Polmozbycie, ostatnie 35 lat spędził u pasjonatów polskiej motoryzacji, którzy pieczołowicie dokumentowali każdą naprawę. Karoseria pojazdu została odświeżona przez obecnego właściciela i prezentuje się bardzo dobrze. Wnętrze pojazdu, po kosmetycznych poprawkach, jest w niemal perfekcyjnym stanie. Mechanicznie Zastava jest w pełni sprawna i przygotowana do bezproblemowej eksploatacji. Auto zarejestrowane jest jako zabytkowe.