Jerzy Kossak - najmłodszy przedstawiciel malującej rodziny Kossaków - warsztatu uczył się od dziecka w pracowniach ojca i dziadka. Stale mieszkał w Krakowie. W czasie I wojny światowej służył w wojsku austriackim. W latach 1925-26 podróżował wraz z ojcem po dworach Wielkopolski, gdzie na zamówienie tamtejszego ziemiaństwa wykonywał liczne obrazy i portrety; niektóre sygnowane wspólnie z ojcem. Jego twórczość zdominowała tematyka batalistyczna. Malował sceny z powstania listopadowego, epopei napoleońskiej, I wojny światowej i batalii 1920 roku. Często powtarzał też motywy rodzajowe z ułanem, koniem i dziewczyną oraz sceny z polowań, napadów wilków i wesel. Obrazy artysty zawsze cieszyły się dużą popularnością. Prezentowane dzieło pędzla Jerzego Kossaka jest wykonaną zapewne na zamówienie, dosyć wierną, zmniejszoną powtórką kompozycji Zaślubiny Polski z morzem, gen. J. Haller rzuca pierścień w fale Bałtyku 10 II 1920, z roku 1931, ojca artysty Wojciecha Kossaka. (por.: K. Olszański, Wojciech Kossak, Wrocław, Warszawa, Kraków, Gdańsk, Łód¼ 1982, s.66, poz. kat. 205, il. 205; Wojciech Kossak. Listy do żony i przyjaciół (1883-1942), oprac. K. Olszański, Kraków 1985, T. II, il. na s. 314).

2
Jerzy KOSSAK (1886 Kraków - 1955 Kraków)

ZAŚLUBINY POLSKI Z MORZEM, 1942

Olej, tektura;
35 x 50 cm
Sygnowany p.d.: Jerzy Kossak | 1942
Na odwrocie napis: "potwierdzam autentycz|ność tego obrazu | Jerzy Kossak"; poniżej okrągła pieczęć z herbem z napisem w otoku: Jerzy Kossak Pl. Kossaka 4

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jerzy Kossak - najmłodszy przedstawiciel malującej rodziny Kossaków - warsztatu uczył się od dziecka w pracowniach ojca i dziadka. Stale mieszkał w Krakowie. W czasie I wojny światowej służył w wojsku austriackim. W latach 1925-26 podróżował wraz z ojcem po dworach Wielkopolski, gdzie na zamówienie tamtejszego ziemiaństwa wykonywał liczne obrazy i portrety; niektóre sygnowane wspólnie z ojcem. Jego twórczość zdominowała tematyka batalistyczna. Malował sceny z powstania listopadowego, epopei napoleońskiej, I wojny światowej i batalii 1920 roku. Często powtarzał też motywy rodzajowe z ułanem, koniem i dziewczyną oraz sceny z polowań, napadów wilków i wesel. Obrazy artysty zawsze cieszyły się dużą popularnością. Prezentowane dzieło pędzla Jerzego Kossaka jest wykonaną zapewne na zamówienie, dosyć wierną, zmniejszoną powtórką kompozycji Zaślubiny Polski z morzem, gen. J. Haller rzuca pierścień w fale Bałtyku 10 II 1920, z roku 1931, ojca artysty Wojciecha Kossaka. (por.: K. Olszański, Wojciech Kossak, Wrocław, Warszawa, Kraków, Gdańsk, Łód¼ 1982, s.66, poz. kat. 205, il. 205; Wojciech Kossak. Listy do żony i przyjaciół (1883-1942), oprac. K. Olszański, Kraków 1985, T. II, il. na s. 314).