Scena rodzajowa, typowa dla twórczości artysty, nawiązującego do kompozycji Józefa Brandta czy Juliana Fałata. Jest to szczególnie zauważalne w podpatrywaniu życia ludności wiejskiej. Konne zaprzęgi (czekające by świtem ruszyć zapewne do kościoła. W zasypanym śniegiem pejzażu, przy chałupie z wysokim dachem krytym strzechą, przy wiklinowym, plecionym płocie mężczyźni czekają na kobiety, by ruszyć w drogę. Artysta wracał do tego tematu także w akwarelach; wersja olejna jest rzadsza.
Olej, płótno; wymiary: 29 x 49,5 cm;
sygnowany lewy dół: A. Setkowicz;
praca oprawiona.
Scena rodzajowa, typowa dla twórczości artysty, nawiązującego do kompozycji Józefa Brandta czy Juliana Fałata. Jest to szczególnie zauważalne w podpatrywaniu życia ludności wiejskiej. Konne zaprzęgi (czekające by świtem ruszyć zapewne do kościoła. W zasypanym śniegiem pejzażu, przy chałupie z wysokim dachem krytym strzechą, przy wiklinowym, plecionym płocie mężczyźni czekają na kobiety, by ruszyć w drogę. Artysta wracał do tego tematu także w akwarelach; wersja olejna jest rzadsza.