Malarz - akwarelista i pedagog. Po ukończeniu kursu malarstwa dekoracyjnego w lwowskiej Państwowej Szkole Przemysłowej kontynuował studia malarskie (1898 - 1906) w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie u Floriana Cynka, Teodora Axentowicza i Józefa Mehoffera oraz w Monachium. Po zakończeniu Wielkiej Wojny, w której walczył i odniósł ranę, osiadł ostatecznie we Lwowie. Z temperamentu, zamiłowania i predylekcji warsztatowej był akwarelistą, który - po śmierci Juliusza Kossaka - zyskał zasłużoną reputację jako malarz koni oraz scen rodzajowych z ich udziałem. Akwarele jego (dziś rozproszone i rzadkie) zdobiły niegdyś nie tylko ściany rezydencji arcyksięcia Ottona Habsburga w Rafajłowej, ale trafiły nawet do Japonii (kasyno oficerskie w Tokio).
Papier, akwarela, gwasz, pióro, tusz, 29,3 x 44,2 cm
Sygnowany w lewym dolnym narożniku piórem i tuszem: Juliusz Holzmüller- / 1918
Malarz - akwarelista i pedagog. Po ukończeniu kursu malarstwa dekoracyjnego w lwowskiej Państwowej Szkole Przemysłowej kontynuował studia malarskie (1898 - 1906) w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie u Floriana Cynka, Teodora Axentowicza i Józefa Mehoffera oraz w Monachium. Po zakończeniu Wielkiej Wojny, w której walczył i odniósł ranę, osiadł ostatecznie we Lwowie. Z temperamentu, zamiłowania i predylekcji warsztatowej był akwarelistą, który - po śmierci Juliusza Kossaka - zyskał zasłużoną reputację jako malarz koni oraz scen rodzajowych z ich udziałem. Akwarele jego (dziś rozproszone i rzadkie) zdobiły niegdyś nie tylko ściany rezydencji arcyksięcia Ottona Habsburga w Rafajłowej, ale trafiły nawet do Japonii (kasyno oficerskie w Tokio).