Proweniencja:
kolekcja prywatna, Kraków
Zapiski, notatki, urywki. Zdania zanotowane odręcznie na kartkach papieru szczelnie wypełniają przestrzeń kompozycji. Artystka posługując się wtórnymi zapiskami stworzyła z nich nowy, artystyczny byt. Słowo i obraz połączyły się w jedno. Praca intryguje, pobudza do refleksji, zachęca do rozszyfrowania ważnych kiedyś informacji. Jest przykładem nietuzinkowych obiektów Teresy Rudowicz - specyficznych mikroświatów zbudowanych z bogactwa elementów: drobnych przedmiotów codziennego użytku, fragmentów manuskryptów czy fotografii. W swojej twórczości członkini II Grupy Krakowskiej czerpała inspiracje z surrealizmu, taszyzmu czy malarstwa abstrakcyjnego. Na przełomie lat 50. i 60. rozpoczęła tworzenie charakterystycznych kolaży.
kolaż, olej, płótno; 87 x 39,5 cm;
na odwrocie kartka z napisem: Teresa Rudowicz
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Kraków
Zapiski, notatki, urywki. Zdania zanotowane odręcznie na kartkach papieru szczelnie wypełniają przestrzeń kompozycji. Artystka posługując się wtórnymi zapiskami stworzyła z nich nowy, artystyczny byt. Słowo i obraz połączyły się w jedno. Praca intryguje, pobudza do refleksji, zachęca do rozszyfrowania ważnych kiedyś informacji. Jest przykładem nietuzinkowych obiektów Teresy Rudowicz - specyficznych mikroświatów zbudowanych z bogactwa elementów: drobnych przedmiotów codziennego użytku, fragmentów manuskryptów czy fotografii. W swojej twórczości członkini II Grupy Krakowskiej czerpała inspiracje z surrealizmu, taszyzmu czy malarstwa abstrakcyjnego. Na przełomie lat 50. i 60. rozpoczęła tworzenie charakterystycznych kolaży.