W latach 1997 - 2002 studiowała w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Malarstwa.
W 2009 r obroniła doktorat pt. „Badanie serca” na macierzystej uczelni. Zajmuje się malarstwem sztalugowym. Brała udział w ponad 100-u wystawach zbiorowych i blisko 40 indywidualnych. W 2017 zdobyła II nagrodę w IV Piotrkowskim Biennale Sztuki. W 2016 - Grand Prix Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 4. Triennale Polskiego Malarstwa Współczesnego, Jesienne Konfrontacje, BWA Rzeszów. W 2015 zdobyła Nagrodę specjalną w III Piotrkowskim Biennale Sztuki w Piotrkowie Trybunalskim. W 2012 znalazła się w finale międzynarodowego konkursu Strabag w Wiedniu. W 2011 była nominowana do nagrody Paszportu Polityki w kategorii sztuki wizualne. W 2010 otrzymała I nagrodę w 8. Triennale Małych Form Malarskich – Toruń 2010 w Galerii Sztuki Wozownia w Toruniu. W latach 2010-1012 była współtwórczynią i koordynatorką międzynarodowego projektu artystycznego Przedmieścia realizowanego przez ASP w Krakowie z partnerami z Wiednia i Ostrawy. Organizatorka ogólnopolskiego konkursu Zakłócenia realizowanego na UP oraz kuratorka Fosfor Art Gallery w Krakowie. W 2019 otrzymała Stypendium Twórcze Miasta Krakowa. Działa w duecie Czarny Zakład, propagując rysunki i tatuaże. Prowadzi Pracownię 16 z działaniami malarskimi. Profesor na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie na Wydziale Sztuki.
Świadomie i wyraźnie odwołując się do surrealistycznej tradycji Małgorzacie Wielek-Mandreli udało się wypracować własny, rozpoznawalny artystyczny język. Malując, zdaje się nakładać na siebie różne kadry – czy też różne światy, budując obraz złozony z wielu planów. To nakładanie się planu malarskiego i rysunkowego, namalowanego jak siatka graficzna, stwarza wrażenie głębi i różnorodności. W tych surrealistycznych przestrzeniach bohaterowie jej obrazów wydają się połączeni, spleceni, ze swymi sercami i uczuciami – jednym układem krwionośnym.
olej/płótno, 100 x 80 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrocie: M.WIELEK-M | 2020.II. | „ZAPĘTLONY OGIEŃ" | wskazówka montażowa
W latach 1997 - 2002 studiowała w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Malarstwa.
W 2009 r obroniła doktorat pt. „Badanie serca” na macierzystej uczelni. Zajmuje się malarstwem sztalugowym. Brała udział w ponad 100-u wystawach zbiorowych i blisko 40 indywidualnych. W 2017 zdobyła II nagrodę w IV Piotrkowskim Biennale Sztuki. W 2016 - Grand Prix Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 4. Triennale Polskiego Malarstwa Współczesnego, Jesienne Konfrontacje, BWA Rzeszów. W 2015 zdobyła Nagrodę specjalną w III Piotrkowskim Biennale Sztuki w Piotrkowie Trybunalskim. W 2012 znalazła się w finale międzynarodowego konkursu Strabag w Wiedniu. W 2011 była nominowana do nagrody Paszportu Polityki w kategorii sztuki wizualne. W 2010 otrzymała I nagrodę w 8. Triennale Małych Form Malarskich – Toruń 2010 w Galerii Sztuki Wozownia w Toruniu. W latach 2010-1012 była współtwórczynią i koordynatorką międzynarodowego projektu artystycznego Przedmieścia realizowanego przez ASP w Krakowie z partnerami z Wiednia i Ostrawy. Organizatorka ogólnopolskiego konkursu Zakłócenia realizowanego na UP oraz kuratorka Fosfor Art Gallery w Krakowie. W 2019 otrzymała Stypendium Twórcze Miasta Krakowa. Działa w duecie Czarny Zakład, propagując rysunki i tatuaże. Prowadzi Pracownię 16 z działaniami malarskimi. Profesor na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie na Wydziale Sztuki.
Świadomie i wyraźnie odwołując się do surrealistycznej tradycji Małgorzacie Wielek-Mandreli udało się wypracować własny, rozpoznawalny artystyczny język. Malując, zdaje się nakładać na siebie różne kadry – czy też różne światy, budując obraz złozony z wielu planów. To nakładanie się planu malarskiego i rysunkowego, namalowanego jak siatka graficzna, stwarza wrażenie głębi i różnorodności. W tych surrealistycznych przestrzeniach bohaterowie jej obrazów wydają się połączeni, spleceni, ze swymi sercami i uczuciami – jednym układem krwionośnym.