Absolwent Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Autor albumów Zostawiając powidok wibrującej czerni i Zapętlenie, a także krótkich form komiksowych, często o charakterze eseistycznym i autobiograficznym. Scenarzysta mającego się ukazać jeszcze w 2014 roku Podglądu, narysowanego przez Marcina Podolca. W Zapętleniu, obfitującym w eksperymenty formalne, Daniel Chmielewski za punkt wyjścia obiera studencki wyjazd na plener, którego był uczestnikiem w 2009 roku. Poznał tam Artura Żmijewskiego i mógł przyjrzeć się postawom innych studentów w obliczu nietypowych ćwiczeń twórczych. Z impresji na temat epizodu sprzed lat wyrastają kolejne odnogi autobiograficznego eseju o trudnych związkach, etycznych rozterkach i próbie ustalenia, czy można wyłonić jakikolwiek spójny obraz świata z wiru niepewnych wspomnień i sprzecznych bodźców, jakimi jesteśmy na co dzień poddawani.
plansza komiksowa str. 34
tusz, akwarela, papier, 29,5 x 21 cm
Absolwent Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Autor albumów Zostawiając powidok wibrującej czerni i Zapętlenie, a także krótkich form komiksowych, często o charakterze eseistycznym i autobiograficznym. Scenarzysta mającego się ukazać jeszcze w 2014 roku Podglądu, narysowanego przez Marcina Podolca. W Zapętleniu, obfitującym w eksperymenty formalne, Daniel Chmielewski za punkt wyjścia obiera studencki wyjazd na plener, którego był uczestnikiem w 2009 roku. Poznał tam Artura Żmijewskiego i mógł przyjrzeć się postawom innych studentów w obliczu nietypowych ćwiczeń twórczych. Z impresji na temat epizodu sprzed lat wyrastają kolejne odnogi autobiograficznego eseju o trudnych związkach, etycznych rozterkach i próbie ustalenia, czy można wyłonić jakikolwiek spójny obraz świata z wiru niepewnych wspomnień i sprzecznych bodźców, jakimi jesteśmy na co dzień poddawani.