Wizerunki sławnych zapaśników sumo, podobnie jak aktorów teatru kabuki i pięknych kurtyzan, to jeden z częstych tematów japońskiego drzeworytu ukiyo-e. Ten całopostaciowy portret zapaśnika to praca jednego z najpopularniejszych artystów schyłkowego okresu działalności drzeworytniczej szkoły Utagawa, Kunisady, ucznia Toyokuniego, pochodząca z wcześniejszych lat twórczości, gdy jeszcze nie sygnował prac imieniem mistrza.
[wg opinii Katarzyny Maleszko]
Ok. 1830 r.
Drzeworyt barwny, format oban tate-e
Sygnatura: Gototei Kunisada ga
Stempel cenzora: kiwame
Wydawca: Yamaguchi-ya Tobei
Wizerunki sławnych zapaśników sumo, podobnie jak aktorów teatru kabuki i pięknych kurtyzan, to jeden z częstych tematów japońskiego drzeworytu ukiyo-e. Ten całopostaciowy portret zapaśnika to praca jednego z najpopularniejszych artystów schyłkowego okresu działalności drzeworytniczej szkoły Utagawa, Kunisady, ucznia Toyokuniego, pochodząca z wcześniejszych lat twórczości, gdy jeszcze nie sygnował prac imieniem mistrza.
[wg opinii Katarzyny Maleszko]