„Oferowany rysunek to znakomity przykład studium aktu kobiecego, będącego zapowiedzią kompozycji malarskiej. Artysta z właściwą sobie swobodą rysuje postać kobiety w swobodnej pozie. Być może jest to studium do przedstawienia odpoczynku modelki, motywu często pojawiającego się na płótnach. Elegancki gest uniesionej ręki ku ustom nadaje postaci uwodzicielskiego wdzięku. A może jest to gest zamyślenia, chwila zadumy w przerwie podczas pozowania?
Artysta świadomie rezygnuje ze szczegółów. Jego zamierzeniem jest, aby oddać charakter postaci kobiecej, budowy jej ciała. Pozująca przykuwa wzrok pięknem linii bioder ułożonych w łuk i wdzięcznie przegiętym tułowiem z zalotnymi piersiami. Właśnie takie ujęcie aktu kobiecego jest charakterystyczne dla twórczości Weissa” (Renata Weiss).
ołówek, papier; 40 x 30 cm;
sygn. p. d.: WW;
na odwrocie owalny stempel z napisem wokół: ZE ZBIORU DZIEŁ WOJCIECHA WEISSA. DOM ARTYSTY z faksymile sygnatury artysty pośrodku;
oraz nr poniżej 004867.
„Oferowany rysunek to znakomity przykład studium aktu kobiecego, będącego zapowiedzią kompozycji malarskiej. Artysta z właściwą sobie swobodą rysuje postać kobiety w swobodnej pozie. Być może jest to studium do przedstawienia odpoczynku modelki, motywu często pojawiającego się na płótnach. Elegancki gest uniesionej ręki ku ustom nadaje postaci uwodzicielskiego wdzięku. A może jest to gest zamyślenia, chwila zadumy w przerwie podczas pozowania?
Artysta świadomie rezygnuje ze szczegółów. Jego zamierzeniem jest, aby oddać charakter postaci kobiecej, budowy jej ciała. Pozująca przykuwa wzrok pięknem linii bioder ułożonych w łuk i wdzięcznie przegiętym tułowiem z zalotnymi piersiami. Właśnie takie ujęcie aktu kobiecego jest charakterystyczne dla twórczości Weissa” (Renata Weiss).