Stanisław Górski w latach 1909-1917 studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowniach J. Pankiewicza i T. Axentowicza. Wystawiał m.in.: na Wystawie Niezależnych w Krakowie (1926 r.), w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Poznaniu, Kaliszu, Piotrkowie. Znany jest głównie z malowanych pastelami prac przedstawiających postacie kobiet i dziewcząt w strojach podhalańskich, w których widać inspiracje malarstwem T. Axentowicza. Przedwojenny dorobek malarza spłonął w większości w czasie wojny (1944 r.). W zbiorach warszawskiego Muzeum Narodowego znajduje się obraz Studium góralki.
Obraz w formie stojącego prostokąta, przedstawia dziewczynkę w stroju ludowym, ujętą do kolan, na tle zagrody wiejskiej. Postać ukazana en trois quarts. Ręce złożone na piersi. Dziewczynka ubrana w białą sukienkę i czerwony gorset. Na szyi korale. Głowa okryta czerwoną chustą.
Papier naklejony na tekturę, pastel, 70 x 48,5 cm
Sygnowany czarnym pastelem p. d.: St.Górski
Stanisław Górski w latach 1909-1917 studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowniach J. Pankiewicza i T. Axentowicza. Wystawiał m.in.: na Wystawie Niezależnych w Krakowie (1926 r.), w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Poznaniu, Kaliszu, Piotrkowie. Znany jest głównie z malowanych pastelami prac przedstawiających postacie kobiet i dziewcząt w strojach podhalańskich, w których widać inspiracje malarstwem T. Axentowicza. Przedwojenny dorobek malarza spłonął w większości w czasie wojny (1944 r.). W zbiorach warszawskiego Muzeum Narodowego znajduje się obraz Studium góralki.
Obraz w formie stojącego prostokąta, przedstawia dziewczynkę w stroju ludowym, ujętą do kolan, na tle zagrody wiejskiej. Postać ukazana en trois quarts. Ręce złożone na piersi. Dziewczynka ubrana w białą sukienkę i czerwony gorset. Na szyi korale. Głowa okryta czerwoną chustą.