Malarz. W roku 1885 wyjechał do Paryża, gdzie studiował w Academie Julian. Uczył się w pracowniach W. Bouguereau i R. Fleuriego. Wraz z malarzem Numą Gilletem od roku 1889 malował obrazy na plenerach w okolicach Montigny-sur-Loing, gdzie osiadł. Brał udział w wystawach w Paryżu (w tym w 1910 wystawa indywidualna na paryskim Salonie) oraz innych francuskich miastach. Należał do Stowarzyszenia Malarzy Francuskich i Stowarzyszenia Niezależnych. Na zamówienie rządu francuskiego namalował obrazy do Muzeum Luksemburskiego w Paryżu. Malował przede wszystkim pejzaże wiejskie oraz widoki małych miasteczek, utrzymane w stylistyce impresjonistycznej, a także secesyjne - symbolistyczne portrety kobiet w pejzażu. Niektóre z jego nokturnów paryskich zbliżone są w stylistyce do malarstwa Konstantina Krowina. Jego córka Christine (1905-85) także była malarką.
Olej, płótno;
33,5 x 48 cm
Na odwrocie - pejzaż.
Stan zachowania: naprawa podobrazia na twarzy.
Sygnowany l.d.: M. Korochansky
Malarz. W roku 1885 wyjechał do Paryża, gdzie studiował w Academie Julian. Uczył się w pracowniach W. Bouguereau i R. Fleuriego. Wraz z malarzem Numą Gilletem od roku 1889 malował obrazy na plenerach w okolicach Montigny-sur-Loing, gdzie osiadł. Brał udział w wystawach w Paryżu (w tym w 1910 wystawa indywidualna na paryskim Salonie) oraz innych francuskich miastach. Należał do Stowarzyszenia Malarzy Francuskich i Stowarzyszenia Niezależnych. Na zamówienie rządu francuskiego namalował obrazy do Muzeum Luksemburskiego w Paryżu. Malował przede wszystkim pejzaże wiejskie oraz widoki małych miasteczek, utrzymane w stylistyce impresjonistycznej, a także secesyjne - symbolistyczne portrety kobiet w pejzażu. Niektóre z jego nokturnów paryskich zbliżone są w stylistyce do malarstwa Konstantina Krowina. Jego córka Christine (1905-85) także była malarką.