W Muzeum Narodowym w Warszawie przechowywana jest reprodukcja barwna pastelu Teodora Axentowicza z 1909, do którego pozowała najprawdopodobniej ta sama modelka, ubrana w identyczną suknię i kimono narzucone na prawe ramię. ( P. Kopszak "Teodor Axentowicz (1859-1938)", Edipresse Polska, Warszawa 2007, il. s. 44).
pastel, papier na tekturze, 70 x 50 cm
sygn. p.śr..: Axent
Na odwrocie atramentem opinia Stefana Sonnewenda - zaprzysiężonego rzeczoznawcy w zakresie dzieł sztuki na Okręg Izby Przemysłowo Handlowej w Poznaniu i zarazem malarza, ucznia Teodora Axentowicza w krakowskiej ASP, Poznań 3 marca 1939: "Niniejszym potwierdzam, iż obraz drugostronny, pastel, wielkości 50 ctm x 70 1/2 ctm, przedstawiający kobietę szatynkę twarz troikart (sic!), w atłasowej sukni z połyskiem u dołu jasno żółtym - zamyślona, podpis przy twarzy "Axent". Stwierdzam iż obraz ten jest autentyczną i oryginalną pracą ś.p. "Prof Teodora Axentowicza" co stwierdzam Ja jako uczeń Jego. Sonnewend Stefan. (Opinia opatrzona dwoma pieczęciami podłużnymi).
W Muzeum Narodowym w Warszawie przechowywana jest reprodukcja barwna pastelu Teodora Axentowicza z 1909, do którego pozowała najprawdopodobniej ta sama modelka, ubrana w identyczną suknię i kimono narzucone na prawe ramię. ( P. Kopszak "Teodor Axentowicz (1859-1938)", Edipresse Polska, Warszawa 2007, il. s. 44).