Praca należy do cyklu Morfologia nowej rzeczywistości zainicjowanego przez artystkę jeszcze w trakcie studiów w PWSSP we Wrocławiu i po raz pierwszy zaprezentowanej w 1975 na indywidualnej wystawie artystki w Galerie St. Petri w Lund. Rozbudowany cykl prac fotograficznych obejmuje seryjne ujęcia przedstawiające sceny z potocznej rzeczywistości. Bohaterem kolejnych przedstawień jest kilkuletni chłopiec, kuzyn męża artystki wykonujący zwyczajne gesty lub czynności z użyciem zmieniających się rekwizytów, jak kwiaty, czapka, piłka, talerz z posiłkiem. W pracy zatytułowanej Zamiar autorka zestawiła kadry z różnymi ujęciami postaci chłopca zamierzającego kopnąć piłkę. Włączeniem tematyki dziecięcej do analitycznych realizacji opartych na zasadzie różnicowania i mnożenia wariantów tego samego motywu artystka przełamywała purystyczny język sztuki konceptualnej.

Praca reprodukowana m.in. w: Dama w lustrze. Strategie artystyczne kobiet w latach 70. XX wieku, Fundacja 9/11 Art Space, Poznań 2017; Dom Ludzkiej Natury, Galeria Miejska „Willa”, Łódź 2011; Genetyczne Konteksty, Galeria „Pusta” GCK, Katowice 2010; Anna Kutera, Galeria Miejska, Wrocław 2009; Morfologia Nowej Rzeczywistości, Galeria Sztuki Najnowszej, Wrocław 1975.

27
Anna KUTERA (ur. 1952)

Zamiar, 1975

8 odbitek żelatynowo-srebrowych, papier 24 x 18 cm każda
podklejone na wspólny karton, 48 x 72 cm sygn., tyt., dat., na przodzie
vintage print
oprawa: czarna, drewniana rama, szkło

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Praca należy do cyklu Morfologia nowej rzeczywistości zainicjowanego przez artystkę jeszcze w trakcie studiów w PWSSP we Wrocławiu i po raz pierwszy zaprezentowanej w 1975 na indywidualnej wystawie artystki w Galerie St. Petri w Lund. Rozbudowany cykl prac fotograficznych obejmuje seryjne ujęcia przedstawiające sceny z potocznej rzeczywistości. Bohaterem kolejnych przedstawień jest kilkuletni chłopiec, kuzyn męża artystki wykonujący zwyczajne gesty lub czynności z użyciem zmieniających się rekwizytów, jak kwiaty, czapka, piłka, talerz z posiłkiem. W pracy zatytułowanej Zamiar autorka zestawiła kadry z różnymi ujęciami postaci chłopca zamierzającego kopnąć piłkę. Włączeniem tematyki dziecięcej do analitycznych realizacji opartych na zasadzie różnicowania i mnożenia wariantów tego samego motywu artystka przełamywała purystyczny język sztuki konceptualnej.

Praca reprodukowana m.in. w: Dama w lustrze. Strategie artystyczne kobiet w latach 70. XX wieku, Fundacja 9/11 Art Space, Poznań 2017; Dom Ludzkiej Natury, Galeria Miejska „Willa”, Łódź 2011; Genetyczne Konteksty, Galeria „Pusta” GCK, Katowice 2010; Anna Kutera, Galeria Miejska, Wrocław 2009; Morfologia Nowej Rzeczywistości, Galeria Sztuki Najnowszej, Wrocław 1975.