Uczeń Tadeusza Pruszkowskiego w Szkole Sztuk Pięknych, Wojciecha Weissa w Akademii Krakowskiej i - ponownie w Warszawie - F. Szczęsnego Kowarskiego, z którym związał się na dłużej, zostając w 1937 r. asystentem w jego pracowni. Współtworzył wraz z nim grupę Pryzmat, z którą wystawiał. Cały przedwojenny dorobek stracił w Powstaniu. "Twórczość Jana Wodyńskiego mocno wpisana jest w krąg polskiego koloryzmu. [...]. Kolor, synteza form, precyzyjne operowanie płaszczyznami, dyscyplina kompozycji...[stawiają go] w rzędzie wybitnych polskich malarzy współczesnych" (Anna Prugar-Myślik).
olej na tekturze, 36,5 x 40,5 cm,
sygnowany l.d. "Łagów 49", p.d. "Wodyński".
na odwrocie kartka z Wystawy Dorocznej Z. Z. P. A. P. okręg gdański i z "DESY" Warszawa, ul. Foksal 21.
Uczeń Tadeusza Pruszkowskiego w Szkole Sztuk Pięknych, Wojciecha Weissa w Akademii Krakowskiej i - ponownie w Warszawie - F. Szczęsnego Kowarskiego, z którym związał się na dłużej, zostając w 1937 r. asystentem w jego pracowni. Współtworzył wraz z nim grupę Pryzmat, z którą wystawiał. Cały przedwojenny dorobek stracił w Powstaniu. "Twórczość Jana Wodyńskiego mocno wpisana jest w krąg polskiego koloryzmu. [...]. Kolor, synteza form, precyzyjne operowanie płaszczyznami, dyscyplina kompozycji...[stawiają go] w rzędzie wybitnych polskich malarzy współczesnych" (Anna Prugar-Myślik).