Styl Ludomira Sleńdzińskiego, czołowego przedstawiciela wileńskiego nowego klasycyzmu, dojrzał na początku lat 20. W 1925 roku Sleńdziński objął katedrę malarstwa monumentalnego na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Stefana Batorego w Wilnie. W tym samym roku artysta wyjechał do Włoch, gdzie w Rzymie poślubił Irenę Dobrowolską. Tu powstało wiele jej portretów, dla których tło stanowią włoskie zabytki i pejzaże. Jednym z nich jest powstały również w roku 1925 Portret żony z obrączką, w którego tle znajduje się Zamek św. Anioła.

60
Ludomir SLEŃDZIŃSKI (Slendziński, Ślendziński, Śleńdziński) (1889 Wilno - 1980 Kraków)

ZAMEK ŚW. ANIOŁA W RZYMIE, 1925

sangwina, papier
60,5 x 50,8 cm
sygn. p.d.: Roma | Ludomir | Sleńdziński 1925 r.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Styl Ludomira Sleńdzińskiego, czołowego przedstawiciela wileńskiego nowego klasycyzmu, dojrzał na początku lat 20. W 1925 roku Sleńdziński objął katedrę malarstwa monumentalnego na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Stefana Batorego w Wilnie. W tym samym roku artysta wyjechał do Włoch, gdzie w Rzymie poślubił Irenę Dobrowolską. Tu powstało wiele jej portretów, dla których tło stanowią włoskie zabytki i pejzaże. Jednym z nich jest powstały również w roku 1925 Portret żony z obrączką, w którego tle znajduje się Zamek św. Anioła.