Rzeźbiarz francuski, W 1863 r. zdobył Prix de Rome. W tym samym roku wystawił gipsową wersję Zaklinacza węży. Napoleon III zamówił jej odlew z brązu naturalnej wielkości, który stoi do dziś w paryskim Ogrodzie Botanicznym. Rzeźba stała się najsłynniejszym dziełem artysty. Odzwierciedla ona ówczesny spór o klasyczny ideał piękna, który artyści próbowali poszerzyć np. przez przedstawienia ludzi różnych ras. Krytyk Rialle pisał wówczas (1863 r.): Artysta zaczyna odwracać się od kanonów akademickich. Przez rzeźbę etnograficzną wprowadza sztukę na nowe pola: nauki i tym samym idei. Tak otwiera nowe horyzonty, wybierając nowe tematy i ukazując piękno we wszystkich jego aspektach. Tworzy nową poezję.

161
Charles Arthur BOURGEROIS (1838 Dijon - 1886 Paryż)

ZAKLINACZ WĘŻY (NUBIJSKI TANCERZ), ok. 1885

Brąz odlewany, cyzelowany, patynowany; wys. 57,5 cm, śr. podstawy 24,5 cm
Sygnatura ryta na podstawie: ARTHUR BOURGEROIS. Sculp.t
Wybity okrągły stempel odlewni: M.D. MEDAILLE D`OR PARIS

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Rzeźbiarz francuski, W 1863 r. zdobył Prix de Rome. W tym samym roku wystawił gipsową wersję Zaklinacza węży. Napoleon III zamówił jej odlew z brązu naturalnej wielkości, który stoi do dziś w paryskim Ogrodzie Botanicznym. Rzeźba stała się najsłynniejszym dziełem artysty. Odzwierciedla ona ówczesny spór o klasyczny ideał piękna, który artyści próbowali poszerzyć np. przez przedstawienia ludzi różnych ras. Krytyk Rialle pisał wówczas (1863 r.): Artysta zaczyna odwracać się od kanonów akademickich. Przez rzeźbę etnograficzną wprowadza sztukę na nowe pola: nauki i tym samym idei. Tak otwiera nowe horyzonty, wybierając nowe tematy i ukazując piękno we wszystkich jego aspektach. Tworzy nową poezję.