W latach 1917-1919 Zofia Stryjeńska pracowała nad trzema zespołami polichromii: w gmachu Muzeum Przemysłowego (obecnie ASP, ul. Smoleńsk) w Krakowie, w Baszcie Senatorskiej na Wawelu (oba 1917) oraz w domu architekta Zdzisława Kalinowskiego w Warszawie (1919). Wśród w/w prac i projektów do nich ani w zachowanej dokumentacji nie ma kompozycji odpowiadającej ściśle oferowanej pracy, może ona mieć jednak związek z jedną ze wspomnianych realizacji. Por. Światosław Lenartowicz, Zofia Stryjeńska 1891-1976. Wystawa w Muzeum Narodowym w Krakowie, październik 2008 – styczeń 2009, Kraków 2008, s. 48-65, 230-234, 300-302: kat. I. 1-3.

53
Zofia STRYJEŃSKA (1891 Kraków - 1976 Genewa)

ŻAK ŚREDNIOWIECZNY, ok. 1917

akwarela, ołówek, tektura
34 x 25,7 cm
sygn. oł. śr.d.: Z. Stryjeńska (żak średniowieczny)
na odwr. napis oł.: 3019 [w kółku]

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W latach 1917-1919 Zofia Stryjeńska pracowała nad trzema zespołami polichromii: w gmachu Muzeum Przemysłowego (obecnie ASP, ul. Smoleńsk) w Krakowie, w Baszcie Senatorskiej na Wawelu (oba 1917) oraz w domu architekta Zdzisława Kalinowskiego w Warszawie (1919). Wśród w/w prac i projektów do nich ani w zachowanej dokumentacji nie ma kompozycji odpowiadającej ściśle oferowanej pracy, może ona mieć jednak związek z jedną ze wspomnianych realizacji. Por. Światosław Lenartowicz, Zofia Stryjeńska 1891-1976. Wystawa w Muzeum Narodowym w Krakowie, październik 2008 – styczeń 2009, Kraków 2008, s. 48-65, 230-234, 300-302: kat. I. 1-3.