Obraz powstał w ostatnim okresie twórczości artysty, kiedy jego dzieła generalnie cechowało "maksymalne uproszczenie kształtów sprowadzonych do niemal abstrakcyjnych form, grubo okonturowanych, wypełnionych żywą materią plamy. Tak krańcowemu rozwiązaniu towarzyszyły studia natury malowane realistycznie, z dbałością o szczegół: Króliki, sygn., Sąd drzewa, Wiadra (wszystkie ok. 1932, MNW)" Oferowany obraz należy właśnie do tych nielicznych w twórczości Makowskiego dzieł pozostających na pozycji skrajnej wobec tendencji do abstrakcji; na pozycji, w której artysta wyrażał swoje przywiązanie do spraw warsztatowych i upodobanie do studiowania natury.

12
Tadeusz MAKOWSKI (1882 Oświęcim -1932 Paryż)

Zając, 1931

olej, płótno; 16,5 x 21,5 cm;

Obraz pochodzi ze zbiorów historyka sztuki, Jerzego Sienkiewicza.
Był reprodukowany w: Louis Leon-Martin, Tade Makowski 1882-1932, Paris 1935, s. 19.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz powstał w ostatnim okresie twórczości artysty, kiedy jego dzieła generalnie cechowało "maksymalne uproszczenie kształtów sprowadzonych do niemal abstrakcyjnych form, grubo okonturowanych, wypełnionych żywą materią plamy. Tak krańcowemu rozwiązaniu towarzyszyły studia natury malowane realistycznie, z dbałością o szczegół: Króliki, sygn., Sąd drzewa, Wiadra (wszystkie ok. 1932, MNW)" Oferowany obraz należy właśnie do tych nielicznych w twórczości Makowskiego dzieł pozostających na pozycji skrajnej wobec tendencji do abstrakcji; na pozycji, w której artysta wyrażał swoje przywiązanie do spraw warsztatowych i upodobanie do studiowania natury.