Ukończył Szkołę Sztuk zdobniczych w Poznaniu. W latach 1932-37 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie u W. Jarockiego, T. Axentowicza, J. Mehoffera oraz St. Kamockiego. W latach 1937-38 kontynuował naukę w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Po studiach osiadł w Miechowie, gdzie przyjął posadę nauczyciela rysunku w tamtejszym liceum. Należał do grupy Pro Arte. Najczęściej powtarzającym się motywem jego obrazów są: pejzaże, wiejskie sceny rodzajowe, polowania, targi, wesela chłopskie, sanny, powroty z miasta, obrazy batalistyczne, pejzaże, polowania, ale również sceny batalistyczne. Główną rolę w tych pracach ogrywają konie. Obok E. Gepperta i K. Szemiotha, Roman Breitenwald uznawany jest za jednego z najlepszych współczesnych malarzy koni.
Olej, karton;
34,5 x 48,5 cm (w świetle passe-partout)
Sygnowany czerwonym olejem p. d.: R.Breitenwald oraz niebieskim olejem p. śr.: R.Breitenwald
Ukończył Szkołę Sztuk zdobniczych w Poznaniu. W latach 1932-37 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie u W. Jarockiego, T. Axentowicza, J. Mehoffera oraz St. Kamockiego. W latach 1937-38 kontynuował naukę w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Po studiach osiadł w Miechowie, gdzie przyjął posadę nauczyciela rysunku w tamtejszym liceum. Należał do grupy Pro Arte. Najczęściej powtarzającym się motywem jego obrazów są: pejzaże, wiejskie sceny rodzajowe, polowania, targi, wesela chłopskie, sanny, powroty z miasta, obrazy batalistyczne, pejzaże, polowania, ale również sceny batalistyczne. Główną rolę w tych pracach ogrywają konie. Obok E. Gepperta i K. Szemiotha, Roman Breitenwald uznawany jest za jednego z najlepszych współczesnych malarzy koni.