Studia odbył w Monachium pod kierunkiem Stanisława Grocholskiego i Antona Ažbégo oraz w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych. Po swoim mistrzu Janie Stanisławskim, artysta odziedziczył umiejętność budowania nastrojowych pejzaży za pomocą szerokiej plamy barwnej o lśniącym i żywym tonie, która widoczna jest w prezentowanym obrazie. Artysta znany jest głównie jako twórca nastrojowych nokturnów krakowskich, a także widoków podkrakowskich wsi. Na twórczość Szczyglińskiego duży wpływ mieli także pozostali jego profesorowie Szkoły Sztuk Pięknych, jak Teodor Axentowicz i Leon Wyczółkowski, a przede wszystkim Jacek Malczewski, któremu malarz zawdzięcza zainteresowanie tematami alegorycznymi i mitologicznymi.

1
Henryk SZCZYGLIŃSKI (1881 Łódź - 1944 Warszawa)

ZAGRODA

Olej, tektura; 25 x 22 cm
Sygnowany l.d.: H. Szczygl(...)
Na odwrociu napis piórem: mal. Henryk Szczygliński,kredką 270,pieczęć 37

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studia odbył w Monachium pod kierunkiem Stanisława Grocholskiego i Antona Ažbégo oraz w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych. Po swoim mistrzu Janie Stanisławskim, artysta odziedziczył umiejętność budowania nastrojowych pejzaży za pomocą szerokiej plamy barwnej o lśniącym i żywym tonie, która widoczna jest w prezentowanym obrazie. Artysta znany jest głównie jako twórca nastrojowych nokturnów krakowskich, a także widoków podkrakowskich wsi. Na twórczość Szczyglińskiego duży wpływ mieli także pozostali jego profesorowie Szkoły Sztuk Pięknych, jak Teodor Axentowicz i Leon Wyczółkowski, a przede wszystkim Jacek Malczewski, któremu malarz zawdzięcza zainteresowanie tematami alegorycznymi i mitologicznymi.