Wybitny malarz rosyjski. Jego pierwszym nauczycielem był dziadek Iwan Ajwazowski w Teodozji. W 1896 wstąpił na Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu do klasy pejzażu Kuindźiego. W 1897 r. przerwał naukę na dwa lata na wyjazd do Turcji, Grecji, Włoch i Francji oraz studia w Monachium u S. Holloshiego i Ferry-Schmidta. W 1902 ukończył petersburską akademię. Malował impresjonistyczne pejzaże, głównie krymskie. Od 1902 uczestniczył w wystawach wiosennych ASP w Petersburgu i Secesji wiedeńskiej. W 1905 osiadł w swojej posiadłości Baran-Eli niedaleko Teodozji. Na Krymie zorganizował warsztaty ceramiczne. W 1920 r. wyemigrował do Grecji, by w 1924 r. osiąść w Paryżu. Zajmował się tam malarstwem i sztuką użytkową.

Wczesna praca artysty, bliska twórczości pierwszego nauczyciela i dziadka artysty: Ajwazowskiego

095
Michaił Piełopidowicz ŁATRI (1875 Odessa - 1942 Paryż)

ŻAGLOWIEC U BRZEGU KRYMU, 1890

Olej, tektura; 15 x 12 cm
Sygnowany l.d.: 1890 г / М Латри

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wybitny malarz rosyjski. Jego pierwszym nauczycielem był dziadek Iwan Ajwazowski w Teodozji. W 1896 wstąpił na Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu do klasy pejzażu Kuindźiego. W 1897 r. przerwał naukę na dwa lata na wyjazd do Turcji, Grecji, Włoch i Francji oraz studia w Monachium u S. Holloshiego i Ferry-Schmidta. W 1902 ukończył petersburską akademię. Malował impresjonistyczne pejzaże, głównie krymskie. Od 1902 uczestniczył w wystawach wiosennych ASP w Petersburgu i Secesji wiedeńskiej. W 1905 osiadł w swojej posiadłości Baran-Eli niedaleko Teodozji. Na Krymie zorganizował warsztaty ceramiczne. W 1920 r. wyemigrował do Grecji, by w 1924 r. osiąść w Paryżu. Zajmował się tam malarstwem i sztuką użytkową.

Wczesna praca artysty, bliska twórczości pierwszego nauczyciela i dziadka artysty: Ajwazowskiego