Rzeźbiarz, malarz, twórca kompozycji przestrzennych. Studiował w Centralnej Akademii Sztuk Pięknych w Pekinie (1950-1955) a następnie w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie w roku 1962 uzyskał dyplom w pracowni Aleksandra Kobzdeja. Uprawiał sztukę z pogranicza malarstwa rzeźby i tkaniny. Tworzył cykle, najbardziej znane to "Requiem", "Totemy", "Epitafia", "Sarkofagi" i "Portrety". Dzięki Kobzdejowi miał kontakt z doświadczeniem malarstwa materii. Najbardziej charakterystyczne prace wykonywał w technice, która polegała na tworzeniu wielowymiarowych kompozycji z malowanych ręcznie tkanin. Fascynacja artysty miękkim, podatnym na kształtowanie surowcem doprowadziła również do stworzenia "obrazów z odzieży": monumentalnych struktur wykonywanych ze znoszonych ubrań, nasycanych szlachetnymi barwnikami. Są to ujęte w ramy, jakby zastygłe przedmioty codziennego użytku : koszule, marynarki, płaszcze, pokryte jednolitą farbą - początkowo białą, później czarną . Głęboka symbolika tych prac zawarta jest w idei stworzenia nowej egzystencji rzeczom już niepotrzebnym z najbliższego otoczenia i codziennego życia człowieka, rzeczom często odrzuconym, którym artysta nadaje nowy wymiar istnienia. Wiele jego prac znajduje się w kolekcjach prywatnych w USA, Szwecji, Danii, Szwajcarii, a także Muzeum Historii Włókiennictwa w Łodzi.
Collage,płótno; 140 x 135 cm
Sygnowany i opisany na odwrocie: Józef Łukomski 1970, Warszawa, Polska, technika; collage, rozmiar; 140 x 135, tyt. `Zachód słońca"
Rzeźbiarz, malarz, twórca kompozycji przestrzennych. Studiował w Centralnej Akademii Sztuk Pięknych w Pekinie (1950-1955) a następnie w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie w roku 1962 uzyskał dyplom w pracowni Aleksandra Kobzdeja. Uprawiał sztukę z pogranicza malarstwa rzeźby i tkaniny. Tworzył cykle, najbardziej znane to "Requiem", "Totemy", "Epitafia", "Sarkofagi" i "Portrety". Dzięki Kobzdejowi miał kontakt z doświadczeniem malarstwa materii. Najbardziej charakterystyczne prace wykonywał w technice, która polegała na tworzeniu wielowymiarowych kompozycji z malowanych ręcznie tkanin. Fascynacja artysty miękkim, podatnym na kształtowanie surowcem doprowadziła również do stworzenia "obrazów z odzieży": monumentalnych struktur wykonywanych ze znoszonych ubrań, nasycanych szlachetnymi barwnikami. Są to ujęte w ramy, jakby zastygłe przedmioty codziennego użytku : koszule, marynarki, płaszcze, pokryte jednolitą farbą - początkowo białą, później czarną . Głęboka symbolika tych prac zawarta jest w idei stworzenia nowej egzystencji rzeczom już niepotrzebnym z najbliższego otoczenia i codziennego życia człowieka, rzeczom często odrzuconym, którym artysta nadaje nowy wymiar istnienia. Wiele jego prac znajduje się w kolekcjach prywatnych w USA, Szwecji, Danii, Szwajcarii, a także Muzeum Historii Włókiennictwa w Łodzi.