Studiował malarstwo w Krakowie, Wiedniu i Monachium. Od lat 70. XIX w. prowadził aktywną działalność wystawienniczą. Swoje prace prezentował w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych, warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych, w Salonie Krywulta, poza tym we Lwowie, Wiedniu i Monachium. Malarstwo Bieszczada utrzymane jest w konwencji realistycznej. Artysta chętnie ukazywał wiejskie sceny rodzajowe osadzone w pejzażu odgrywającym zawsze istotną rolę w kreowaniu nastroju obrazu. Wykorzystywał także wątki literackie pochodzące np. z twórczości Adama Mickiewicza. W 1890 r. osiadł w Krośnie. Powstało wówczas wiele prac prezentujących walory lokalnego, podkarpackiego krajobrazu i zwyczaje tamtejszych mieszkańców.
Olej na papierze naklejonym na tekturę 19 x 26,5 cm
Sygnowany l.d. - "S Bieszczad"
Na odwrocie nalepka - "Salon Malarzy Polskich, Kraków, Floryańska 37 Nr 3005, autor Seweryn Bieszczad, tytuł Zachód słońca"
Studiował malarstwo w Krakowie, Wiedniu i Monachium. Od lat 70. XIX w. prowadził aktywną działalność wystawienniczą. Swoje prace prezentował w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych, warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych, w Salonie Krywulta, poza tym we Lwowie, Wiedniu i Monachium. Malarstwo Bieszczada utrzymane jest w konwencji realistycznej. Artysta chętnie ukazywał wiejskie sceny rodzajowe osadzone w pejzażu odgrywającym zawsze istotną rolę w kreowaniu nastroju obrazu. Wykorzystywał także wątki literackie pochodzące np. z twórczości Adama Mickiewicza. W 1890 r. osiadł w Krośnie. Powstało wówczas wiele prac prezentujących walory lokalnego, podkarpackiego krajobrazu i zwyczaje tamtejszych mieszkańców.