Malarka związana z nurtem polskiego koloryzmu, kształciła się w warszawskiej SSP (1916-1920), oraz w ASP w Krakowie u Weissa, Pankiewicza i Kowarskiego (1926-1927). Pochodziła z domu o tradycjach literacko- artystycznych. W latach 1927-1931 przebywała w Paryżu wraz z członkami Komitetu Paryskiego. Po powrocie do Warszawy uczestniczyła we wszystkich wystawach grupy, przyjaźniła się z Hanną Rudzką-Cybisową. Malowała pejzaże, kompozycje figuralne, martwe natury, kwiaty, wnętrza. Stosowała żywą kolorystykę i technikę inspirowaną pointylizmem. Osadzona w więzieniu w Nowym Sączu, zginęła w 1942 lub 1943.

11
Dorota SEYDENMAN-BERLINERBLAU (1902-1942)

Zabudowania wiejskie, 1932

olej, tektura,
34,5 x 49,5 cm
sygn. l.d.: D. Seydenamnn / 32

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarka związana z nurtem polskiego koloryzmu, kształciła się w warszawskiej SSP (1916-1920), oraz w ASP w Krakowie u Weissa, Pankiewicza i Kowarskiego (1926-1927). Pochodziła z domu o tradycjach literacko- artystycznych. W latach 1927-1931 przebywała w Paryżu wraz z członkami Komitetu Paryskiego. Po powrocie do Warszawy uczestniczyła we wszystkich wystawach grupy, przyjaźniła się z Hanną Rudzką-Cybisową. Malowała pejzaże, kompozycje figuralne, martwe natury, kwiaty, wnętrza. Stosowała żywą kolorystykę i technikę inspirowaną pointylizmem. Osadzona w więzieniu w Nowym Sączu, zginęła w 1942 lub 1943.