Karol Larisch był wychowankiem Ignacego Pieńkowskiego, Józefa Pankiewicza i Felicjana Szczęsnego Kowarskiego. Po krakowskich studiach wyjechał do Paryża by kontynuować naukę u Pankiewicza. Po powrocie wiązał się z różnymi polskimi miastami, by w końcu osiąść w Krakowie. Należał do kolorystycznej grupy Pryzmat. Duży wpływ miało na niego malarstwo francuskie. Nie chodzi tu jednak tylkoo typowe dla uczniów Józefa Pankiewicza korzystanie z formalnych rozwiązań tej sztuki, ale również sięganie do podobnego repertuaru tematów. Larisch tworzył kameralne sceny rodzajowe, przedstawiające ogrodowe zabawy w towarzystwie. Nasuwają one skojarzenia ze scenami fêtes galantes malowanych przez Antonine’a Watteau. W prezentowanej pracy grupa młodych ludzi oddaje się tańcowi w górzystym pejzażu. Sceneria sprawia wrażenie nie konkretnego miejsca, a raczej typowej przestrzeni snu czy marzenia.

Uznawany za jednego z najważniejszych polskich kolorystów. Studiował w krakowskiej ASP u I. Pieńkowskiego, J. Pankiewicza i F. Kowarskiego. W 1926 roku przebywał krótko w Dreźnie, a w końcu tego roku udał się do Paryża, gdzie kontynuował studia artystyczne pod kierunkiem J. Pankiewicza. Wiele godzin poświęcał na pracę w Luwrze, gdzie wykonywał liczne kopie dzieł dawnych mistrzów. W 1927 roku zachorował na ciężką chorobą płuc i leczył się w jednym z paryskich szpitali. Po powrocie do kraju kontynuował kurację w Zakopanem - w latach 1928-29. W latach 1930-32 przebywał w Poznaniu i Warszawie, ostatecznie zamieszkał w Krakowie. Brał udział w wystawach w Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Filadelfii. Związany był z grupą "Pryzmat", należał też do ZPAP. Ogromne znaczenie dla jego twórczości miało malarstwo wielkich mistrzów Rubensa, Tycjana, Veronese'a, ale przede wszystkim Watteau i francuskiego malarstwa XVIII wieku. Tematy jego obrazów to przede wszystkim sceny mitologiczne, motywy zabaw, pikników, a także martwe natury, portrety i akty.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.

50
Karol LARISCH (1902-1935)

Zabawy w ogrodzie

olej/płótno naklejone na tekturę, 45 x 68,5 cm
sygnowany i datowany p.d. (sygnatura wytarta)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Karol Larisch był wychowankiem Ignacego Pieńkowskiego, Józefa Pankiewicza i Felicjana Szczęsnego Kowarskiego. Po krakowskich studiach wyjechał do Paryża by kontynuować naukę u Pankiewicza. Po powrocie wiązał się z różnymi polskimi miastami, by w końcu osiąść w Krakowie. Należał do kolorystycznej grupy Pryzmat. Duży wpływ miało na niego malarstwo francuskie. Nie chodzi tu jednak tylkoo typowe dla uczniów Józefa Pankiewicza korzystanie z formalnych rozwiązań tej sztuki, ale również sięganie do podobnego repertuaru tematów. Larisch tworzył kameralne sceny rodzajowe, przedstawiające ogrodowe zabawy w towarzystwie. Nasuwają one skojarzenia ze scenami fêtes galantes malowanych przez Antonine’a Watteau. W prezentowanej pracy grupa młodych ludzi oddaje się tańcowi w górzystym pejzażu. Sceneria sprawia wrażenie nie konkretnego miejsca, a raczej typowej przestrzeni snu czy marzenia.

Uznawany za jednego z najważniejszych polskich kolorystów. Studiował w krakowskiej ASP u I. Pieńkowskiego, J. Pankiewicza i F. Kowarskiego. W 1926 roku przebywał krótko w Dreźnie, a w końcu tego roku udał się do Paryża, gdzie kontynuował studia artystyczne pod kierunkiem J. Pankiewicza. Wiele godzin poświęcał na pracę w Luwrze, gdzie wykonywał liczne kopie dzieł dawnych mistrzów. W 1927 roku zachorował na ciężką chorobą płuc i leczył się w jednym z paryskich szpitali. Po powrocie do kraju kontynuował kurację w Zakopanem - w latach 1928-29. W latach 1930-32 przebywał w Poznaniu i Warszawie, ostatecznie zamieszkał w Krakowie. Brał udział w wystawach w Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Filadelfii. Związany był z grupą "Pryzmat", należał też do ZPAP. Ogromne znaczenie dla jego twórczości miało malarstwo wielkich mistrzów Rubensa, Tycjana, Veronese'a, ale przede wszystkim Watteau i francuskiego malarstwa XVIII wieku. Tematy jego obrazów to przede wszystkim sceny mitologiczne, motywy zabaw, pikników, a także martwe natury, portrety i akty.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.