Fotografia powstała w ramach serii prac, w których artystka nawiązywała do XVIII-wiecznej wizji świata z Nowych Aten księdza Chmielowskiego. Sięgając do dzieła podszytego przesądami i uprzedzeniami, niemniej opatrywanego mianem pierwszej polskiej encyklopedii, artystka w przewrotny sposób piętrzy stereotypy i gra na potocznych skojarzeniach. Eklektyczne scenerie i ekstrawaganckie postaci na jej zdjęciach mieszają się z różnymi kodami kulturowymi i odniesieniami do dawnej i współczesnej sztuki. Prezentowana fotografia przedstawia staroświeckie, mieszczańskie wnętrze, z różnymi bibelotami i dwiema siedzącymi na sofie zamaskowanymi postaciami. Wśród natłoku rekwizytów można rozpoznać stojącą na inkrustowanym stoliku, oprawioną w ozdobną ramę fotografię pochodzącą z wcześniejszej serii prac artystki.
2016
Fotografia o wym. 37 x 45 cm oprawiona w drewnianą malowaną ramę o wym. 55 x 72,5 x 6,5 cm
Sygn. dat. i tytuł na odwrocie oprawy
Edycja 1/5
Fotografia powstała w ramach serii prac, w których artystka nawiązywała do XVIII-wiecznej wizji świata z Nowych Aten księdza Chmielowskiego. Sięgając do dzieła podszytego przesądami i uprzedzeniami, niemniej opatrywanego mianem pierwszej polskiej encyklopedii, artystka w przewrotny sposób piętrzy stereotypy i gra na potocznych skojarzeniach. Eklektyczne scenerie i ekstrawaganckie postaci na jej zdjęciach mieszają się z różnymi kodami kulturowymi i odniesieniami do dawnej i współczesnej sztuki. Prezentowana fotografia przedstawia staroświeckie, mieszczańskie wnętrze, z różnymi bibelotami i dwiema siedzącymi na sofie zamaskowanymi postaciami. Wśród natłoku rekwizytów można rozpoznać stojącą na inkrustowanym stoliku, oprawioną w ozdobną ramę fotografię pochodzącą z wcześniejszej serii prac artystki.