W projekcie zatytułowanym Rzeczywistość jest płaska Zbigniew Libera pokazuje wpływ obrazów kultury konsumpcyjnej na postrzeganie rzeczywistości i kreowanie jej mitów. W rysunkach z rowerami odtwarzał perspektywiczne deformacje i skróty widzenia z ujęć fotograficznych. Przedstawiając zdeformowane widzeniem kształty rowerów, obrazował pułapki i metody wizualnego łudzenia wyobrażeniami. Hasła na rysunkach wyraźnie odsyłają do opisanych przez Jeana Baudrillarda procesów odrealniania rzeczywistości, w których obraz ulega precesji produkującej kolejne mutacje. Estetyka tych napisów nawiązuje do dynamiki konstruktywistycznej topografii i retoryki agitacyjnych haseł rzeczników „wzrokowej higieny” i nowego ładu społecznego.
2010
rysunek, papier, ołówek, kredki kolorowe
42 x 59 cm, oprawa: drewniana rama,
passe-partout, szkło
sygn., dat. na naklejce na odwrociu: Zbigniew Libera 2010
W projekcie zatytułowanym Rzeczywistość jest płaska Zbigniew Libera pokazuje wpływ obrazów kultury konsumpcyjnej na postrzeganie rzeczywistości i kreowanie jej mitów. W rysunkach z rowerami odtwarzał perspektywiczne deformacje i skróty widzenia z ujęć fotograficznych. Przedstawiając zdeformowane widzeniem kształty rowerów, obrazował pułapki i metody wizualnego łudzenia wyobrażeniami. Hasła na rysunkach wyraźnie odsyłają do opisanych przez Jeana Baudrillarda procesów odrealniania rzeczywistości, w których obraz ulega precesji produkującej kolejne mutacje. Estetyka tych napisów nawiązuje do dynamiki konstruktywistycznej topografii i retoryki agitacyjnych haseł rzeczników „wzrokowej higieny” i nowego ładu społecznego.