W projekcie Rzeczywistość jest płaska artysta demonstrował wpływ obrazów kultury konsumpcyjnej na postrzeganie rzeczywistości i kreowanie jej mitów. W serii rysunków z samochodami i rowerami odtwarzał perspektywiczne deformacje i skróty widzenia charakterystyczne dla ujęć fotograficznych. Estetyką towarzyszących rysunkom haseł i napisów nawiązywał do dynamiki konstruktywistycznej topografii i retoryki agitacyjnych haseł rzeczników "wzrokowej higieny" i nowego ładu społecznego.
Praca reprodukowana w.: Zbigniew Libera. Rzeczywistość jest płaska, Fundacja Profile, Warszawa 2009.
1999/2000
rysunek, ołówek, kredki kolorowe, papier, 28 x 35,5 cm
sygn., dat. i tytuł na naklejce na odwrocie
W projekcie Rzeczywistość jest płaska artysta demonstrował wpływ obrazów kultury konsumpcyjnej na postrzeganie rzeczywistości i kreowanie jej mitów. W serii rysunków z samochodami i rowerami odtwarzał perspektywiczne deformacje i skróty widzenia charakterystyczne dla ujęć fotograficznych. Estetyką towarzyszących rysunkom haseł i napisów nawiązywał do dynamiki konstruktywistycznej topografii i retoryki agitacyjnych haseł rzeczników "wzrokowej higieny" i nowego ładu społecznego.
Praca reprodukowana w.: Zbigniew Libera. Rzeczywistość jest płaska, Fundacja Profile, Warszawa 2009.