W projekcie zatytułowanym Rzeczywistość jest płaska Zbigniew Libera pokazuje wpływ obrazów kultury konsumpcyjnej na postrzeganie rzeczywistości i kreowanie jej mitów. W rysunkach z rowerami odtwarzał perspektywiczne deformacje i skróty widzenia z ujęć fotograficznych. Przedstawiając zdeformowane widzeniem kształty rowerów, obrazował pułapki i metody wizualnego łudzenia. wyobrażeniami Hasła na rysunkach wyraźnie odsyłają do opisanych przez Jeana Baudrillarda procesów odrealniania rzeczywistości, w których obraz ulega precesji produkującej kolejne mutacje. Estetyka tych napisów nawiązuje do dynamiki konstruktywistycznej topografii i retoryki agitacyjnych haseł rzeczników "wzrokowej higieny" i nowego ładu społecznego.
Rysunki były reprodukowane m.in.: Zbigniew Libera. Rzeczywistość jest płaska, Fundacja Profile, Warszawa 2009.
2010
rysunek, papier, ołówek, kredki kolorowe, 42 x 59 cm
sygn., dat. i tytuł na naklejce na odwrocie
W projekcie zatytułowanym Rzeczywistość jest płaska Zbigniew Libera pokazuje wpływ obrazów kultury konsumpcyjnej na postrzeganie rzeczywistości i kreowanie jej mitów. W rysunkach z rowerami odtwarzał perspektywiczne deformacje i skróty widzenia z ujęć fotograficznych. Przedstawiając zdeformowane widzeniem kształty rowerów, obrazował pułapki i metody wizualnego łudzenia. wyobrażeniami Hasła na rysunkach wyraźnie odsyłają do opisanych przez Jeana Baudrillarda procesów odrealniania rzeczywistości, w których obraz ulega precesji produkującej kolejne mutacje. Estetyka tych napisów nawiązuje do dynamiki konstruktywistycznej topografii i retoryki agitacyjnych haseł rzeczników "wzrokowej higieny" i nowego ładu społecznego.
Rysunki były reprodukowane m.in.: Zbigniew Libera. Rzeczywistość jest płaska, Fundacja Profile, Warszawa 2009.