Fotoinstalacja Krzysztofa Cichosza "bez tytułu" z cyklu "Modernistom (wersja B) powstała w 2007 roku. Jest to jedna z charakterystycznych prac autora, który pod koniec lat 80. XX w. opracował własną, unikalną metodę tworzenia dzieł fotograficznych. Opisując swoje prace, mówi: "Fotoinstalacje są otwartym cyklem samodzielnych obiektów - zrealizowanych metodą, nad którą pracuję od końca lat osiemdziesiątych. Każdy obiekt składa się z wielu elementów, wykonanych z transparentnego materiału fotograficznego, zamontowanych przestrzennie w kilku warstwach (od trzech do pięciu, najczęściej w czterech).
Podstawę ich realizacji stanowią 'obrazy archetypy' zaczerpnięte z otaczającej nas ikonosfery: podręczników, encyklopedii, gazet, itp... Obrazy te poddaję złożonemu procesowi destrukcji konstruktywnej, rozkładając je przez specjalnie zaprojektowane 'rastry' (struktury graficzne) na wiele elementów z materiału transparentnego. Po zmontowaniu w przestrzeni elementy te tworzą duże obiekty - 'prawie' abstrakcyjne. Pierwotne obrazy możliwe są do odczytania tylko po znalezieniu odpowiednio odległego punktu widzenia - dzięki syntetyzującej właściwości umysłu oglądającego...
Zderzając symboliczność wybranych 'obrazów-archetypów' z symboliką destruujących je 'rastrów', staram się zachęcić odbiorcę do podążania śladem mojej refleksji o otaczającym nas świecie..." (za Krzysztof Cichosz, http://www.cichosz.art.pl).
Technika stosowana przez Cichosza nadaje obrazom fotograficznym trójwymiarowości. Użycie reprodukcji znanych dzieł w pracach autora nie jest prostym powieleniem obrazu. Jak pisze Krzysztof Jurecki: "W niektórych pracach operuje metanarracją, ukazując w nowy, neopiktorialny sposób historię ludzkości, czasami przestrzegając przed groźbą wojny i zniszczeniem kultury ('Rozstrzelany...'). Tematyka późniejszych prac poświęcona była symbolom współczesnej pop kultury (Marilyn Monroe, Andy Warhol) oraz roli kulturotwórczej kina. W 2002 miała miejsce wystawa 'Portrety hybrydowe', na której przedstawił wygenerowane komputerowo, nierzeczywiste portrety losowo zestawionych fragmentów twarzy dziewięciu starożytnych filozofów. Ważną rolę, jak we wszystkich pracach tego typu, pełni raster oparty na kodzie programu komputerowego edytora tekstu" (Krzysztof Jurecki, Krzysztof J. Cichosz, www.culture.pl, 2004).


PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

144
Krzysztof CICHOSZ (ur. 1955)

Z serii Modernistom (B), 2007 r.

pleksi, błona fotograficzna, technika własna, 53 x 62 x 11,5 cm,
opisany na odwrociu

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Fotoinstalacja Krzysztofa Cichosza "bez tytułu" z cyklu "Modernistom (wersja B) powstała w 2007 roku. Jest to jedna z charakterystycznych prac autora, który pod koniec lat 80. XX w. opracował własną, unikalną metodę tworzenia dzieł fotograficznych. Opisując swoje prace, mówi: "Fotoinstalacje są otwartym cyklem samodzielnych obiektów - zrealizowanych metodą, nad którą pracuję od końca lat osiemdziesiątych. Każdy obiekt składa się z wielu elementów, wykonanych z transparentnego materiału fotograficznego, zamontowanych przestrzennie w kilku warstwach (od trzech do pięciu, najczęściej w czterech).
Podstawę ich realizacji stanowią 'obrazy archetypy' zaczerpnięte z otaczającej nas ikonosfery: podręczników, encyklopedii, gazet, itp... Obrazy te poddaję złożonemu procesowi destrukcji konstruktywnej, rozkładając je przez specjalnie zaprojektowane 'rastry' (struktury graficzne) na wiele elementów z materiału transparentnego. Po zmontowaniu w przestrzeni elementy te tworzą duże obiekty - 'prawie' abstrakcyjne. Pierwotne obrazy możliwe są do odczytania tylko po znalezieniu odpowiednio odległego punktu widzenia - dzięki syntetyzującej właściwości umysłu oglądającego...
Zderzając symboliczność wybranych 'obrazów-archetypów' z symboliką destruujących je 'rastrów', staram się zachęcić odbiorcę do podążania śladem mojej refleksji o otaczającym nas świecie..." (za Krzysztof Cichosz, http://www.cichosz.art.pl).
Technika stosowana przez Cichosza nadaje obrazom fotograficznym trójwymiarowości. Użycie reprodukcji znanych dzieł w pracach autora nie jest prostym powieleniem obrazu. Jak pisze Krzysztof Jurecki: "W niektórych pracach operuje metanarracją, ukazując w nowy, neopiktorialny sposób historię ludzkości, czasami przestrzegając przed groźbą wojny i zniszczeniem kultury ('Rozstrzelany...'). Tematyka późniejszych prac poświęcona była symbolom współczesnej pop kultury (Marilyn Monroe, Andy Warhol) oraz roli kulturotwórczej kina. W 2002 miała miejsce wystawa 'Portrety hybrydowe', na której przedstawił wygenerowane komputerowo, nierzeczywiste portrety losowo zestawionych fragmentów twarzy dziewięciu starożytnych filozofów. Ważną rolę, jak we wszystkich pracach tego typu, pełni raster oparty na kodzie programu komputerowego edytora tekstu" (Krzysztof Jurecki, Krzysztof J. Cichosz, www.culture.pl, 2004).


PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.