Prace z cyklu ikonogramów przedstawiają poddane geometrycznym rozkładom ramy nieistniejących obrazów. Ikonogramy były przykładem podejmowanych przez artystę w latach 70. analitycznych realizacji dotyczących pojęć związanych ze sztuką. Wiązały się z formułowaną wówczas ideą "obrazu nieobecnego obrazu". W abstrakcyjnych, uproszczonych formach Ideogramów, Dłużniewski przekształcał prostokątną ramę - granicę nieobecnego obrazu. Koncepcja Ideogramów z ich "geometrycznym baletem" miała kontynuację w pracy 22 obrazy figuralne (1979) składającej się z 22 fotografii przedstawiających różne konfiguracje działań artysty z ramami obrazów.
Prace z serii Ikonogramy były wystawiane m.in.: Galeria Akmulatory 2, Poznań, 1976; Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2012; MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej, Kraków, 2013
Prace z serii Ikonogramy były reprodukowane m.in.: Spacer z Andrzejem Dłużniewskim w stronę sztuki, Muzeum Sztuki w Łodzi, 2005 (kat. wys.); Nieprzekupne oko. Galeria Akumulatory 1972 - 1990, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2012 (kat. wys.)
1975
rysunek, tusz, papier. 33 x 49 cm
sygn., dat. i tytuł na przodzie
Prace z cyklu ikonogramów przedstawiają poddane geometrycznym rozkładom ramy nieistniejących obrazów. Ikonogramy były przykładem podejmowanych przez artystę w latach 70. analitycznych realizacji dotyczących pojęć związanych ze sztuką. Wiązały się z formułowaną wówczas ideą "obrazu nieobecnego obrazu". W abstrakcyjnych, uproszczonych formach Ideogramów, Dłużniewski przekształcał prostokątną ramę - granicę nieobecnego obrazu. Koncepcja Ideogramów z ich "geometrycznym baletem" miała kontynuację w pracy 22 obrazy figuralne (1979) składającej się z 22 fotografii przedstawiających różne konfiguracje działań artysty z ramami obrazów.
Prace z serii Ikonogramy były wystawiane m.in.: Galeria Akmulatory 2, Poznań, 1976; Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2012; MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej, Kraków, 2013
Prace z serii Ikonogramy były reprodukowane m.in.: Spacer z Andrzejem Dłużniewskim w stronę sztuki, Muzeum Sztuki w Łodzi, 2005 (kat. wys.); Nieprzekupne oko. Galeria Akumulatory 1972 - 1990, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2012 (kat. wys.)