Zrealizowany na początku lat 80. fotograficzny cykl pod tytułem Energia upadku zaliczany jest do czołowych prac artysty dążącego do rejestracji ciągłości czasu, a nie jego zatrzymania w nieruchomym kadrze. Kolejne wersje prac z tego cyklu przedstawiają autora siedzącego bokiem na krześle z uniesioną ręką, w której trzyma, a w kolejnych ujęciach upuszcza różne przedmioty. W 1981 roku artysta opublikował tekst Energia upadku odnoszący się do doświadczeń związanych z konceptualnym przełomem w sztuce i pojawieniem się nowych estetyk dekady lat 80. Za pomocą pojęcia upadku rozważał przemiany zachodzące w ówczesnej sztuce, rzeczywistości, ideologii.

Prace z serii reprodukowane m.in. w: PERMAFO 1901-1981, red. A. Markowska, Muzeum Współczesne we Wrocławiu, Wrocław 2012; Dzikie pola. Historia wrocławskiej awangardy, red. D. Monkiewicz, Muzeum Współczesne we Wrocławiu, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki w Warszawie, Warszawa 2015; Andrzej Lachowicz. Obserwacje i notacje, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2008.

08
Andrzej LACHOWICZ (1939 Wilno - 2015 Wrocław)

Z serii Energia upadku

1980
dwie odbitki żelatynowo-srebrowe, papier
17,8 x 18 cm każda
sygn., tyt., dat i dopisek, na odwrociu: ANDRZEJ LACHOWICZ | „ENERGIA UPADKU” | 1980 | Photocanvas | 110 x 110
vintage print
oprawa: passe-partout, drewniana rama, szkło

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Zrealizowany na początku lat 80. fotograficzny cykl pod tytułem Energia upadku zaliczany jest do czołowych prac artysty dążącego do rejestracji ciągłości czasu, a nie jego zatrzymania w nieruchomym kadrze. Kolejne wersje prac z tego cyklu przedstawiają autora siedzącego bokiem na krześle z uniesioną ręką, w której trzyma, a w kolejnych ujęciach upuszcza różne przedmioty. W 1981 roku artysta opublikował tekst Energia upadku odnoszący się do doświadczeń związanych z konceptualnym przełomem w sztuce i pojawieniem się nowych estetyk dekady lat 80. Za pomocą pojęcia upadku rozważał przemiany zachodzące w ówczesnej sztuce, rzeczywistości, ideologii.

Prace z serii reprodukowane m.in. w: PERMAFO 1901-1981, red. A. Markowska, Muzeum Współczesne we Wrocławiu, Wrocław 2012; Dzikie pola. Historia wrocławskiej awangardy, red. D. Monkiewicz, Muzeum Współczesne we Wrocławiu, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki w Warszawie, Warszawa 2015; Andrzej Lachowicz. Obserwacje i notacje, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2008.