W cyklu fotografii Co się stało, to się nie odstanie artystka przedstawia dziwaczne postaci o twarzach zamaskowanych lub pokrytych przerysowanym makijażem. Grupy chuliganiących klaunów i frywolne klaunice nie stronią od perwersji i niewybrednych gestów. Upozowani lub uchwyceni w migawkowym, podpatrzonym kadrze pokazują świat, w którym wbrew jakimkolwiek konwenansom daje się upust tłumionym emocjom. Artystka pokazuje zuchwałych klaunów, którzy naruszają porządek społeczny.
W ich prowokacyjne wizerunki wcielają się znajomi i przyjaciele autorki, często artyści i artystki z jej otoczenia. Ich maskarady, błazeńskie miny, ekscentryczne zachowania składają się na portret pokolenia w przebraniu sondującego własną tożsamość.

Prace reprodukowana m.in. w: Irena Kalicka, Fundacja Profile, Warszawa 2018; Artyści z Krakowa. Generacja 1980–1990, Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, Kraków 2015.

35
Irena KALICKA (ur.1986)

z serii Co się stało, to się nie odstanie, 2013

fotografia analogowa, papier
30 x 40 cm
sygn., tyt., dat., ed., na odwrociu ed. 1/5
oprawa: drewniana rama, szkło

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W cyklu fotografii Co się stało, to się nie odstanie artystka przedstawia dziwaczne postaci o twarzach zamaskowanych lub pokrytych przerysowanym makijażem. Grupy chuliganiących klaunów i frywolne klaunice nie stronią od perwersji i niewybrednych gestów. Upozowani lub uchwyceni w migawkowym, podpatrzonym kadrze pokazują świat, w którym wbrew jakimkolwiek konwenansom daje się upust tłumionym emocjom. Artystka pokazuje zuchwałych klaunów, którzy naruszają porządek społeczny.
W ich prowokacyjne wizerunki wcielają się znajomi i przyjaciele autorki, często artyści i artystki z jej otoczenia. Ich maskarady, błazeńskie miny, ekscentryczne zachowania składają się na portret pokolenia w przebraniu sondującego własną tożsamość.

Prace reprodukowana m.in. w: Irena Kalicka, Fundacja Profile, Warszawa 2018; Artyści z Krakowa. Generacja 1980–1990, Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, Kraków 2015.