Jedna z najbardziej znanych prac w dorobku artysty, przedstawiająca charakterystyczne dla Warszawy początku XX stulecia typy ludzi - rzemieślników, żebraków, domokrążców, mieszczan (Uliczny dowcipniś, Czeladnik, Od szewca, Kominiarz, Koszykarz, Handlarz starzyzną, Druciarz, Harfiarka, Gogo, Na ławce, Robotnik, Z szopką, Sprzedawca węgla, Kominiarz, Z szatkownicą kapusty, Nosiwoda, Śmieciarka, Drwal, Dwie kumoszki, Kataryniarz, Sprzedawca figurek).

Józef Rapacki (1871-1929) był cenionym i popularnym malarzem. Niemal całe życie związany z Warszawą i Mazowszem, tworzył głównie pejzaże mazowieckich wsi. Poza malarstwem i rysunkiem uprawiał także grafikę - autolitografię czarno-białą i barwną. „Album typów ulicznych" ukazał się po raz pierwszy około 1915 r. W 1926 r. został wydany ponownie przez „Tygodnik Ilustrowany".

098
Józef RAPACKI (1871 - 1929)

Z dawnej i niedawnej Warszawy.

Album typów ulicznych. 20 autolitografii. Warszawa 1926. Nakł. "Biblioteki Domu Polskiego";
teka wydawnicza, kartonowa 49 x 34 cm; każda rycina sygnowana z płyty: JR [monogram wiązany].

Zobacz katalog

REMPEX

314 Aukcja Sztuki Dawnej - Malarstwo, Rysunek, Grafika, Rzeźba

11.12.2024

18:00

Cena wywoławcza: 1 800 zł
Estymacja: 2 400 - 2 900 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

Jedna z najbardziej znanych prac w dorobku artysty, przedstawiająca charakterystyczne dla Warszawy początku XX stulecia typy ludzi - rzemieślników, żebraków, domokrążców, mieszczan (Uliczny dowcipniś, Czeladnik, Od szewca, Kominiarz, Koszykarz, Handlarz starzyzną, Druciarz, Harfiarka, Gogo, Na ławce, Robotnik, Z szopką, Sprzedawca węgla, Kominiarz, Z szatkownicą kapusty, Nosiwoda, Śmieciarka, Drwal, Dwie kumoszki, Kataryniarz, Sprzedawca figurek).

Józef Rapacki (1871-1929) był cenionym i popularnym malarzem. Niemal całe życie związany z Warszawą i Mazowszem, tworzył głównie pejzaże mazowieckich wsi. Poza malarstwem i rysunkiem uprawiał także grafikę - autolitografię czarno-białą i barwną. „Album typów ulicznych" ukazał się po raz pierwszy około 1915 r. W 1926 r. został wydany ponownie przez „Tygodnik Ilustrowany".