Wystawiany - Bronisław Krzysztof, Dotyk światła, Rzeźba, medale, rysunki, Polski Dom Aukcyjny "Sztuka", Warszawa 4 IX - 15 XI 2003, Kraków 18 XI 2002 - 15 I 2004.
Literatura - Bronisław Krzysztof, Dotyk światła, Rzeźba, medale, rysunki, katalog wystawy, red. J. Grabski, Kraków-Warszawa 2003, s. 56, 57 (reprodukcje).
Bronisław Krzysztof ukończył warszawską Akademię Sztuk Pięknych na Wydziale Rzeźby, otrzymując dyplom z wyróżnieniem w pracowni Jerzego Jarnuszkiewicza. Następnie związał się z zakopiańskim Liceum Sztuk Plastycznych, którego jest absolwentem, gdzie współpracował m.in. z Władysławem Hasiorem. Brał udział w wystawach zbiorowych i indywidualnych w kraju i za granicą, m.in. w Paryżu, Londynie, Rawennie, Tokio i Kolonii. Był wielokrotnie nagradzany. Stale współpracuje z Muzeum Sztuki Medalierskiej we Wrocławiu.
Głównym tematem prac Bronisława Krzysztofa jest człowiek. Natura i realizm ciała stają się punktem wyjścia i tworzywem, z którego artysta kształtuje własną wizję. Niektóre fragmenty rzeźbionych przez niego ciał zdają się jakby nadal tkwić w swoim naturalnym materiale: marmurze, glinie, metalu. Rzeźbiarski kształt wyłania się z pierwotnej materii. Zwłaszcza w medalach i plakietach Krzysztofa obraz zdaje się walczyć, by wynurzyć się z metalu. Posługując się naturalnymi kolorami metalu i patyny, wykorzystując zróżnicowanie faktur, rzeźbiarz uzyskuje niezwykłe efekty barwne. Kontrasty faktur, gładkie - chropowate, stają się dopełnieniem kontrastów form. Pełnoprawną materią twórczą jest dla Krzysztofa wolna przestrzeń.
Specyficznym zabiegiem stosowanym przez Bronisława Krzysztofa jest zestawianie niezależnie istniejących elementów, nadające całej kompozycji nowe znaczenia. Prowokując widza do samodzielnego dodawania bądź odejmowania poszczególnych części Krzysztof stwarza możliwość dialogu między twórcą i odbiorcą, a także między elementami wewnątrz dzieła. Powstaje dialog form, znaków, który powoduje, że rzeźby Bronisława Krzysztofa stają się utworami, które można czytać jak wiersz.
Obok rzeźb i medali artysta tworzy unikatowe meble, jest także autorem projektu korka do perfum firmy Sisley. Prace B. Krzysztofa znajdują się w wielu kolekcjach państwowych i prywatnych w kraju i za granicą, m.in. w British Museum, Muzeach Watykańskich, Kolekcji Sądu Najwyższego w Kolonii, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum Śląskiego w Katowicach, kolekcjach Huberta i Isabelle D"Ornano, Davida de Rothschild, Susie Sainsbury, Anny i Jerzego Staraków.
Brąz, wys. 67 cm
Sygnowany z prawej strony u dołu - "B K / 98"
Wystawiany - Bronisław Krzysztof, Dotyk światła, Rzeźba, medale, rysunki, Polski Dom Aukcyjny "Sztuka", Warszawa 4 IX - 15 XI 2003, Kraków 18 XI 2002 - 15 I 2004.
Literatura - Bronisław Krzysztof, Dotyk światła, Rzeźba, medale, rysunki, katalog wystawy, red. J. Grabski, Kraków-Warszawa 2003, s. 56, 57 (reprodukcje).
Bronisław Krzysztof ukończył warszawską Akademię Sztuk Pięknych na Wydziale Rzeźby, otrzymując dyplom z wyróżnieniem w pracowni Jerzego Jarnuszkiewicza. Następnie związał się z zakopiańskim Liceum Sztuk Plastycznych, którego jest absolwentem, gdzie współpracował m.in. z Władysławem Hasiorem. Brał udział w wystawach zbiorowych i indywidualnych w kraju i za granicą, m.in. w Paryżu, Londynie, Rawennie, Tokio i Kolonii. Był wielokrotnie nagradzany. Stale współpracuje z Muzeum Sztuki Medalierskiej we Wrocławiu.
Głównym tematem prac Bronisława Krzysztofa jest człowiek. Natura i realizm ciała stają się punktem wyjścia i tworzywem, z którego artysta kształtuje własną wizję. Niektóre fragmenty rzeźbionych przez niego ciał zdają się jakby nadal tkwić w swoim naturalnym materiale: marmurze, glinie, metalu. Rzeźbiarski kształt wyłania się z pierwotnej materii. Zwłaszcza w medalach i plakietach Krzysztofa obraz zdaje się walczyć, by wynurzyć się z metalu. Posługując się naturalnymi kolorami metalu i patyny, wykorzystując zróżnicowanie faktur, rzeźbiarz uzyskuje niezwykłe efekty barwne. Kontrasty faktur, gładkie - chropowate, stają się dopełnieniem kontrastów form. Pełnoprawną materią twórczą jest dla Krzysztofa wolna przestrzeń.
Specyficznym zabiegiem stosowanym przez Bronisława Krzysztofa jest zestawianie niezależnie istniejących elementów, nadające całej kompozycji nowe znaczenia. Prowokując widza do samodzielnego dodawania bądź odejmowania poszczególnych części Krzysztof stwarza możliwość dialogu między twórcą i odbiorcą, a także między elementami wewnątrz dzieła. Powstaje dialog form, znaków, który powoduje, że rzeźby Bronisława Krzysztofa stają się utworami, które można czytać jak wiersz.
Obok rzeźb i medali artysta tworzy unikatowe meble, jest także autorem projektu korka do perfum firmy Sisley. Prace B. Krzysztofa znajdują się w wielu kolekcjach państwowych i prywatnych w kraju i za granicą, m.in. w British Museum, Muzeach Watykańskich, Kolekcji Sądu Najwyższego w Kolonii, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum Śląskiego w Katowicach, kolekcjach Huberta i Isabelle D"Ornano, Davida de Rothschild, Susie Sainsbury, Anny i Jerzego Staraków.