Praca wystawiana na pierwszej po 1989 retrospektywie artysty w Polsce:
– Jan Lebenstein, Galeria Zachęta, Warszawa IV-V 1992, spis kat. na luźnej wkładce.
Cykl z Wielkim Kanionem w USA z 1981 roku (oraz widoki Lodowca Diablerets w Alpach Berneńskich z 1983) to nieliczne w dojrzałej twórczości Lebensteina przedstawienia czysto pejzażowe. Poprzedzają je tylko obrazy z okresu studiów i tuż po nich, w których zresztą rolę wiodącą pełni małomiasteczkowa czy podmiejska architektura. Poza tymi wyjątkowymi grupami prac, pejzaż w sztuce Jana Lebensteina pojawia się wyłącznie jako sceneria lub tło kompozycji figuralnych.
tusz pióro, pastel, papier
17,5 x 22,5 (w św. passe-partout)
sygn. tuszem l.d.: Lebenstein 81 Grand Canyon
Na odwr. oprawy nalepki:
– l.g. nalepka transportowa francuskiej firmy Art Transit S.A. na wystawę w Zachęcie, z danymi pracy rkps
– p.g. rkps długopisem: Lebenstein | „Grand Canyon“ | 1981 | encre et pastel | 18 x 23 cm, niżej nalepka z numerem flam.: 7 A
– p.d. nalepka wystawowa CBWA Zachęta z danymi pracy i numerem kat. 117, przekreślonym i dopisanym niżej: 109
Praca wystawiana na pierwszej po 1989 retrospektywie artysty w Polsce:
– Jan Lebenstein, Galeria Zachęta, Warszawa IV-V 1992, spis kat. na luźnej wkładce.
Cykl z Wielkim Kanionem w USA z 1981 roku (oraz widoki Lodowca Diablerets w Alpach Berneńskich z 1983) to nieliczne w dojrzałej twórczości Lebensteina przedstawienia czysto pejzażowe. Poprzedzają je tylko obrazy z okresu studiów i tuż po nich, w których zresztą rolę wiodącą pełni małomiasteczkowa czy podmiejska architektura. Poza tymi wyjątkowymi grupami prac, pejzaż w sztuce Jana Lebensteina pojawia się wyłącznie jako sceneria lub tło kompozycji figuralnych.