WYSTAWIANY:
Syntetyczny Folklor, CSW Zamek Ujazdowski, 2019

Studiował socjologię i psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Działalność artystyczną rozpoczął około 2001. Jako VJ Jansi współpracował z grupą Commbo tworząc wizualizacje do muzyki w klubach oraz z fundacją 36,6. Źródłem jego inspiracji stały się gry komputerowe, Internet i szeroko pojęte archiwum. Jego prace powstają także w oparciu o teorie naukowe, modele analityczne stosowane w geografii i ekonomii. W 2007 otrzymał Nagrodę Deutsche Banku ‘Spojrzenia’ dla najlepszego artysty poniżej 35 roku życia. Wystawy indywidualne Simona odbyły się m.in. w warszawskiej Zachęcie (2005), krakowskim Bunkrze Sztuki (2007), łódzkim Atlasie Sztuki (2006) i w Galerii Arsenał w Białymstoku (2008). Artysta wziął też udział w wielu wystawach zbiorowych i przeglądach sztuki: m.in. w CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie (2007 i 2009), Arnolfini w Bristolu (2009), Tate Modern w Londynie (2006) i w festiwalu Manifesta 7 (2008).

36
Janek SIMON (ur. 1977)

Z cyklu "Syntetyczni Polacy" 5.4

druk, lambda/dibond, 40 x 40 cm
sygnowany: 'Jan Simon'

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

WYSTAWIANY:
Syntetyczny Folklor, CSW Zamek Ujazdowski, 2019

Studiował socjologię i psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Działalność artystyczną rozpoczął około 2001. Jako VJ Jansi współpracował z grupą Commbo tworząc wizualizacje do muzyki w klubach oraz z fundacją 36,6. Źródłem jego inspiracji stały się gry komputerowe, Internet i szeroko pojęte archiwum. Jego prace powstają także w oparciu o teorie naukowe, modele analityczne stosowane w geografii i ekonomii. W 2007 otrzymał Nagrodę Deutsche Banku ‘Spojrzenia’ dla najlepszego artysty poniżej 35 roku życia. Wystawy indywidualne Simona odbyły się m.in. w warszawskiej Zachęcie (2005), krakowskim Bunkrze Sztuki (2007), łódzkim Atlasie Sztuki (2006) i w Galerii Arsenał w Białymstoku (2008). Artysta wziął też udział w wielu wystawach zbiorowych i przeglądach sztuki: m.in. w CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie (2007 i 2009), Arnolfini w Bristolu (2009), Tate Modern w Londynie (2006) i w festiwalu Manifesta 7 (2008).