Bogata i długa droga twórcza Artysty układała się w cykle obrazów nazwanych, m.in.: "Rodzina", "Remini-scencje", "Portrety z wyobraźni", "Matka ziemia", "Anioły" oraz "Sacrum", który to cykl zdominował ostatnie lata jego artystycznej działalności. Ten okres szczególnie eksponowany był na nowojorskiej wystawie Musiałowicza w 2004, w katalogu której czytamy:
"Poszukując ciągle wewnętrznego sensu człowieka, życia, natury, prawdy, kierując się ku ponadczasowości - artysta sytuuje swą sztukę w kontekście sacrum. Dręcząca artystę od lat potrzeba poszukiwania symboli, ukrytych znaków, wieloznaczności skojarzeń, prawd elementarnych a jednocześnie wzruszeń i lęków, bólu przemijania a także nieustająca wiara w człowieka i jego odrodzenie - to Jego sacrum. Sacrum złożone z praw elementarnych i jednocześnie otwierające się na uniwersum."
Henryk Musiałowicz, Steps Gallery 2004, tekst Irena Klisowska-Filipczuk

40
Henryk MUSIAŁOWICZ (1914 Gniezno - 2015 Warszawa)

Z CYKLU SACRUM, 2004

technika mieszana, płyta pilśniowa
110 x 73 cm
sygn. l.g.: MUSIAŁOWICZ oraz l.d.: MUSIAŁOWICZ
na odwrocie na płycie napis i sygnatura: Z CYKLU | "SACRUM" | 2004 | 110 x 73 | MUSIAŁOWICZ

Obraz wystawiany i reprodukowany:
- Musiałowicz / Cieślak, Wystawa malarstwa i form przestrzennych Henryka Musiałowicza i fotografii Macieja Cieślaka, Galeria Miejska we Wrocławiu, Wrocław listopad 2013, kat. s. 41, il. barwna;
- Henryk Musiałowicz, Malarstwo Rzeźba, Płocka Galeria Sztuki, Płock VII - VIII 2014, kat. s. 47, il. barwna.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Bogata i długa droga twórcza Artysty układała się w cykle obrazów nazwanych, m.in.: "Rodzina", "Remini-scencje", "Portrety z wyobraźni", "Matka ziemia", "Anioły" oraz "Sacrum", który to cykl zdominował ostatnie lata jego artystycznej działalności. Ten okres szczególnie eksponowany był na nowojorskiej wystawie Musiałowicza w 2004, w katalogu której czytamy:
"Poszukując ciągle wewnętrznego sensu człowieka, życia, natury, prawdy, kierując się ku ponadczasowości - artysta sytuuje swą sztukę w kontekście sacrum. Dręcząca artystę od lat potrzeba poszukiwania symboli, ukrytych znaków, wieloznaczności skojarzeń, prawd elementarnych a jednocześnie wzruszeń i lęków, bólu przemijania a także nieustająca wiara w człowieka i jego odrodzenie - to Jego sacrum. Sacrum złożone z praw elementarnych i jednocześnie otwierające się na uniwersum."
Henryk Musiałowicz, Steps Gallery 2004, tekst Irena Klisowska-Filipczuk