Obrazy Henryka Musiałowicza z cyklu „Reminiscencje”, podobnie jak te z serii „Rodzina” i „Epitafium”, powstawały od lat 70. XX wieku. W przeciwieństwie do kontynuowanych od lat 50. XX wieku cykli „Krajobraz Animalistyczny” czy „Narodziny Ziemi” odwołujących się do świata przyrody i natury, seria „Reminiscencje” nawiązują do wspomnień wojennych artysty rozszerzonych o jego rozważania na temat jej celowości w aspekcie humanizmu. Charakterystyczna dla Musiałowicza forma obrazów będzie mu towarzyszyła do końca drogi twórczej. Składają się na nią m.in. osiowość kompozycji, specyficzna fakturalność podkreśloną czarną barwą o smołowatej strukturze, przestrzenność prac. Cechy te ukształtowały się już w latach 50. XX wieku, kiedy to malarz miał okazję odwiedzić Holandię i Francję.
technika własna, płyta; 71 x 59,5 cm (wymiar całości kompozycji w autorskiej oprawie);
sygn., dat. i opisany na odwrocie: Z CYKLU / „REMINISCENCJE” / 1987 / 68 x 57 / MUSIAŁOWICZ (kredką).
Obrazy Henryka Musiałowicza z cyklu „Reminiscencje”, podobnie jak te z serii „Rodzina” i „Epitafium”, powstawały od lat 70. XX wieku. W przeciwieństwie do kontynuowanych od lat 50. XX wieku cykli „Krajobraz Animalistyczny” czy „Narodziny Ziemi” odwołujących się do świata przyrody i natury, seria „Reminiscencje” nawiązują do wspomnień wojennych artysty rozszerzonych o jego rozważania na temat jej celowości w aspekcie humanizmu. Charakterystyczna dla Musiałowicza forma obrazów będzie mu towarzyszyła do końca drogi twórczej. Składają się na nią m.in. osiowość kompozycji, specyficzna fakturalność podkreśloną czarną barwą o smołowatej strukturze, przestrzenność prac. Cechy te ukształtowały się już w latach 50. XX wieku, kiedy to malarz miał okazję odwiedzić Holandię i Francję.