Cykl "Księgi życia" Henryka Musiałowicza składa się z 240 rzeźb, utrzymanych w odcieniach czerni, czerwieni i bieli. Swoją formą nawiązują do kształtu totemów, a największa z nich ma 4 metry wysokości. Prace są osobistym hołdem złożonym bohaterskim rówieśnikom rzeźbiarza, którzy doświadczyli dramatycznych przeżyć podczas Powstania Warszawskiego i drugiej wojny światowej.
W 1939 ukończył warszawska ASP, gdzie studiował pod kierunkiem Felicjana Szcęsnego Kowarskiego oraz Leonarda Pękalskiego. Należał do grupy "Warszawa". Używał różnych technik (pędzel, pióro, techniki graficzne, tusz), tworzył monotematyczne serie, m.in. "Dno morskie", "Wojna przeciw człowiekowi", "Portrety z wyobraźni", cykle "Reminiscencje", "Epitafia", "Rodzina". Malował obrazy z syntetycznie ujętymi formami i postaciami, o bogatym tle i reliefowej fakturze. Zajmował się też malarstwem ściennym i witrażownictwem (projekt witraża do Mauzoleum Walki i Męczeństwa w Alei Szucha w Warszawie).

9
Henryk MUSIAŁOWICZ (1914 Gniezno - 2015 Warszawa)

Z cyklu Księgi życia, 2008 r.

technika własna, drewno polichromowane, 183 x 27 x 25 cm
sygnowany dwukrotnie na postumencie : `MUSIAŁOWICZ` i `10` oraz na szczycie: `MUSIAŁOWICZ`

WYSTAWIANY:
- "Musiałowicz/Cieślak" Galeria Miejska we Wrocławiu, 15.11-14.12.2013
- "Henryk Musiałowicz. Obrazy i Rzeźby", Galeria DAP, ZPAP Okręg Warszawski, Warszawa, 5-17.10.2012
- "Henryk Musiałowicz. Zapamiętane ocalone niezatarte. Wojna i Powstanie 1939-1945", Muzeum Powstania Warszawskiego, Warszawa, 5.01-16.03.2009

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Cykl "Księgi życia" Henryka Musiałowicza składa się z 240 rzeźb, utrzymanych w odcieniach czerni, czerwieni i bieli. Swoją formą nawiązują do kształtu totemów, a największa z nich ma 4 metry wysokości. Prace są osobistym hołdem złożonym bohaterskim rówieśnikom rzeźbiarza, którzy doświadczyli dramatycznych przeżyć podczas Powstania Warszawskiego i drugiej wojny światowej.
W 1939 ukończył warszawska ASP, gdzie studiował pod kierunkiem Felicjana Szcęsnego Kowarskiego oraz Leonarda Pękalskiego. Należał do grupy "Warszawa". Używał różnych technik (pędzel, pióro, techniki graficzne, tusz), tworzył monotematyczne serie, m.in. "Dno morskie", "Wojna przeciw człowiekowi", "Portrety z wyobraźni", cykle "Reminiscencje", "Epitafia", "Rodzina". Malował obrazy z syntetycznie ujętymi formami i postaciami, o bogatym tle i reliefowej fakturze. Zajmował się też malarstwem ściennym i witrażownictwem (projekt witraża do Mauzoleum Walki i Męczeństwa w Alei Szucha w Warszawie).