REPRODUKOWANY:
- Dorota Folga-Januszewska, Jan Berdyszak. Obecność, Warszawa 2021, s. 42.
Dwa cykle prac Jana Berdyszaka Kompozycje Kół i Koła Podwójne, dokumentują artystyczne poszukiwania rozbicia dzieła sztuki kierunkowaną dalekowschodnią tradycją przestrzeni. Artysta stara się zwrócić uwagę na to co jest pomiędzy figurami. Służą one badaniu teorii Jana Berdyszaka dotyczącej „samorealizującej się integracji” pomiędzy dziełem a odbiorcą. W pracach tych istotny jest również kolor, podobnie jak widz i obraz, on też powinien być samointegrujący.
gwasz, papier; 41 x 20,8 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: JAN / BER / DYSZ / AK / 1962.
REPRODUKOWANY:
- Dorota Folga-Januszewska, Jan Berdyszak. Obecność, Warszawa 2021, s. 42.
Dwa cykle prac Jana Berdyszaka Kompozycje Kół i Koła Podwójne, dokumentują artystyczne poszukiwania rozbicia dzieła sztuki kierunkowaną dalekowschodnią tradycją przestrzeni. Artysta stara się zwrócić uwagę na to co jest pomiędzy figurami. Służą one badaniu teorii Jana Berdyszaka dotyczącej „samorealizującej się integracji” pomiędzy dziełem a odbiorcą. W pracach tych istotny jest również kolor, podobnie jak widz i obraz, on też powinien być samointegrujący.