In my garden to seria surrealistycznych kolaży, wykonanych ze starych anatomicznych, botanicznych i astronomicznych rycin. Zestawienia bazują na podobieństwach formy i funkcji występujących w naturze oraz napięć między skalą mikro i makro, ożywionym i nieożywionym. Ciało ludzkie ukazane jest w kontekście szeroko pojętej natury, pozbawione antropocentrycznego kontekstu. Jest częścią większej całości, żywi się, ale i jest żywicielem,
rodzi się, wrasta, wchłania się, karmi, jest częścią łańcucha - niepojętej układanki.
MAGDA HUECKEL (1978)
Źródłem powstania większości jej prac jest osobista historia, a podstawowym narzędziem pracy własne ciało i osobiste przeżycia. Gest ten jest próbą przetworzenia doświadczenia jednostkowego w uniwersalne. Za pomocą obrazu próbuje dotrzeć do tego, co niewidzialne i niematerialne, do najgłębszych tajemnic. Posługuje się fotografią, kolażem, wideo. Studiowała na Wydziale Malarstwa i Grafiki gdańskiej ASP. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego i Miasta Sopot. Jej prace wystawiane były na kilkudziesięciu wystawach w kraju i na świecie (m.in. w Tate Britain w Londynie). Autorka książek fotograficznych Anima. Obrazy z Afryki 2005–2013 oraz HUECKEL/TEATR (nominacje do nagrody Fotograficzna Publikacja Roku 2014 i 2016). W latach 2002–2004 tworzyła z Agatą Serafin duet fotograficzny hueckelserafin. Współpracuje z Tomaszem Śliwińskim przy realizacji filmów jako autorka scenariuszy i art director. Ich dokumentalny film Nasza klątwa otrzymał nominację do Oscara oraz kilkadziesiąt nagród na międzynarodowych festiwalach. Stale współpracuje z kilkunastoma teatrami w Polsce. Stworzyła fotograficzną dokumentację kilkuset spektakli teatralnych.
kolaż, papier, 13 x 8,5 cm
sygn., dat. i tytuł na odwrociu
unikat
In my garden to seria surrealistycznych kolaży, wykonanych ze starych anatomicznych, botanicznych i astronomicznych rycin. Zestawienia bazują na podobieństwach formy i funkcji występujących w naturze oraz napięć między skalą mikro i makro, ożywionym i nieożywionym. Ciało ludzkie ukazane jest w kontekście szeroko pojętej natury, pozbawione antropocentrycznego kontekstu. Jest częścią większej całości, żywi się, ale i jest żywicielem,
rodzi się, wrasta, wchłania się, karmi, jest częścią łańcucha - niepojętej układanki.
MAGDA HUECKEL (1978)
Źródłem powstania większości jej prac jest osobista historia, a podstawowym narzędziem pracy własne ciało i osobiste przeżycia. Gest ten jest próbą przetworzenia doświadczenia jednostkowego w uniwersalne. Za pomocą obrazu próbuje dotrzeć do tego, co niewidzialne i niematerialne, do najgłębszych tajemnic. Posługuje się fotografią, kolażem, wideo. Studiowała na Wydziale Malarstwa i Grafiki gdańskiej ASP. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego i Miasta Sopot. Jej prace wystawiane były na kilkudziesięciu wystawach w kraju i na świecie (m.in. w Tate Britain w Londynie). Autorka książek fotograficznych Anima. Obrazy z Afryki 2005–2013 oraz HUECKEL/TEATR (nominacje do nagrody Fotograficzna Publikacja Roku 2014 i 2016). W latach 2002–2004 tworzyła z Agatą Serafin duet fotograficzny hueckelserafin. Współpracuje z Tomaszem Śliwińskim przy realizacji filmów jako autorka scenariuszy i art director. Ich dokumentalny film Nasza klątwa otrzymał nominację do Oscara oraz kilkadziesiąt nagród na międzynarodowych festiwalach. Stale współpracuje z kilkunastoma teatrami w Polsce. Stworzyła fotograficzną dokumentację kilkuset spektakli teatralnych.