W latach 1986-1991 odbyła studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie - dyplom z malarstwa w pracowni prof. Włodzimierza Kunza z aneksem z tkaniny artystycznej. Uprawia malarstwo sztalugowe i monumentalne, rysunek, tkaninę artystyczną. Miała siedem wystaw indywidualnych, uczestniczyła w wielu pokazach zbiorowych.
Po ukończeniu studiów malowała ekspresyjne, niefiguratywne, olejne obrazy o dużych formatach, gdzie zasadnicze znaczenie miały kolor i materia. W 1993 r. zmieniła technikę i skalę swoich dzieł - odtąd maluje temperą na deskach. Materiał, którym się posługuje stanowi integralną część sensu ideowego jej obrazów. Deski, na których powstają obrazy M. Toborowicz mają kilkadziesiąt, a czasem ponad sto lat. W momencie znalezienia przez artystkę były materiałem odrzuconym, który poprzez działanie w nim został podniesiony do rangi dzieła sztuki. Obrazy M. Toborowicz posiadają duże walory estetyczne. Artystka eksponuje urodę starego drewna, latami rzeźbionego ludzkimi dłońmi (np. fragmenty starych wrót), pozostawia pęknięcia i wyżłobienia, które pokryte farbą nabierają symbolicznych znaczeń.
Technika mieszana na desce 78 x 50 cm
Sygnowany p.śr. "Toborowicz 2002"
W latach 1986-1991 odbyła studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie - dyplom z malarstwa w pracowni prof. Włodzimierza Kunza z aneksem z tkaniny artystycznej. Uprawia malarstwo sztalugowe i monumentalne, rysunek, tkaninę artystyczną. Miała siedem wystaw indywidualnych, uczestniczyła w wielu pokazach zbiorowych.
Po ukończeniu studiów malowała ekspresyjne, niefiguratywne, olejne obrazy o dużych formatach, gdzie zasadnicze znaczenie miały kolor i materia. W 1993 r. zmieniła technikę i skalę swoich dzieł - odtąd maluje temperą na deskach. Materiał, którym się posługuje stanowi integralną część sensu ideowego jej obrazów. Deski, na których powstają obrazy M. Toborowicz mają kilkadziesiąt, a czasem ponad sto lat. W momencie znalezienia przez artystkę były materiałem odrzuconym, który poprzez działanie w nim został podniesiony do rangi dzieła sztuki. Obrazy M. Toborowicz posiadają duże walory estetyczne. Artystka eksponuje urodę starego drewna, latami rzeźbionego ludzkimi dłońmi (np. fragmenty starych wrót), pozostawia pęknięcia i wyżłobienia, które pokryte farbą nabierają symbolicznych znaczeń.