Fotografia z cyklu Fetysze przedstawia autora trzymającego w dłoni obiekt-poduszkę ze zdjęciem na płótnie przedstawiającym głowę Wojciecha Wiszniewskiego. Zdjęcie nieżyjącego reżysera zostało wykonane 20 lat wcześniej w 1967 roku. Wszystkie fotografie z cyklu Fetysze są autoportretowymi przedstawieniami wykonanymi przy użyciu samowyzwalacza.
Na każdym z kadrów powtarza się ujęcie nagiego torsu artysty. Prezentowana fotografia jest wyjątkiem w tym cyklu, na wszystkich pozostałych twórca trzyma w dłoni znajdujące się w kolekcji Galerii Wymiany prace innego artysty (obiekt, zdjęcie, rysunek, kolaż). Fotografia dedykowana Wojciechowi Wiszniewskiemu jest jedyną, w której autor użył własnej pracy. Cały cykl jest przykładem ironicznych i autoironicznych działań artysty odnoszących się do fetyszyzacji sztuki.
Prace z cyklu Fetysze reprodukowane m.in. w: Józef Robakowski. Wysokie napięcie! Baczność!, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2018; Archiwa sztuki 2. Józef Robakowski. O Witkacym, Fundacja Profile, Warszawa 2018; Józef Robakowski. Przełamywanie fotografii, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi, Łódź 2016; Sztuka Wymiany. Kolekcja Józefa Robakowskiego. Uśpiony kapitał 4, Fundacja Profile, Warszawa 2014; Istota Idei. Józef Robakowski, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Gdańsk 2012
fotografia, papier
30,2 x 41,5 cm
sygn., tyt., dat. na odwrociu
opracowanie autorskie
oprawa: passe-partout, drewniana rama, szkło
Fotografia z cyklu Fetysze przedstawia autora trzymającego w dłoni obiekt-poduszkę ze zdjęciem na płótnie przedstawiającym głowę Wojciecha Wiszniewskiego. Zdjęcie nieżyjącego reżysera zostało wykonane 20 lat wcześniej w 1967 roku. Wszystkie fotografie z cyklu Fetysze są autoportretowymi przedstawieniami wykonanymi przy użyciu samowyzwalacza.
Na każdym z kadrów powtarza się ujęcie nagiego torsu artysty. Prezentowana fotografia jest wyjątkiem w tym cyklu, na wszystkich pozostałych twórca trzyma w dłoni znajdujące się w kolekcji Galerii Wymiany prace innego artysty (obiekt, zdjęcie, rysunek, kolaż). Fotografia dedykowana Wojciechowi Wiszniewskiemu jest jedyną, w której autor użył własnej pracy. Cały cykl jest przykładem ironicznych i autoironicznych działań artysty odnoszących się do fetyszyzacji sztuki.
Prace z cyklu Fetysze reprodukowane m.in. w: Józef Robakowski. Wysokie napięcie! Baczność!, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2018; Archiwa sztuki 2. Józef Robakowski. O Witkacym, Fundacja Profile, Warszawa 2018; Józef Robakowski. Przełamywanie fotografii, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi, Łódź 2016; Sztuka Wymiany. Kolekcja Józefa Robakowskiego. Uśpiony kapitał 4, Fundacja Profile, Warszawa 2014; Istota Idei. Józef Robakowski, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Gdańsk 2012