Urodziłem się w Warszawie, na Pradze, ale gdybym wiedział, że spotkam się z tak wielką sztuką, chciałbym urodzić się w Sanoku.

Wiesław Ochman o twórczości Zdzisława Beksińskiego


Mam pod powiekami wygląd obrazu i sposób, w jaki ma być położona farba: chciałbym, by obraz był iluzją jakiejś wyobrażonej rzeczywistości, a zarazem, by materia malarska nie była zbyt wylizana. Działalność pana Boga może być obserwowana z dowolnej odległości i pod dowolną lupą; nawet mikroskop elektronowy nie stawia granicy, za którą nic już się nie znajduje. W stosunku do wylizanego obrazu już dwukrotna lupa przynosi drastyczne rozczarowanie. Pod spodem jest tylko farba. Jego dokładność zwraca się w moim odczucia jakby przeciw niemu: im dokładniejszy, tym bardziej odsłania swe ubóstwo. Jakże bogate są obrazy Turnera. Oko i umysł widzą tam więcej, niż można to udowodnić w sposób merytoryczny. Ale może to ja się łudzę, a inni nic nie widzą, tylko farbę?

Z rozmowy Zdzisława Beksińskiego ze Zbigniewem Taranienką


Prezentowana praca pochodzi z dojrzałego okresu twórczości artysty. Należy do  grupy szczególnych obrazów, w których autor koncentrował się na wykreowaniu atmosfery, analizie koloru, przedstawieniu onirycznej wizji, a nie na precyzyjnym, aptekarskim wykończeniu kompozycji do najdrobniejszego szczegółu.
Sztuka Beksińskiego od dawna jest ewenementem na skalę światową. Międzynarodowa kariera Artysty przyspieszyła m.in. dzięki zaangażowaniu Piotra Dmochowskiego. Szczególnie szerokim echem odbiła się sprzedaż prac Beksińskiego grupie japońskich kolekcjonerów, planujących stworzyć muzeum autora. 
Popularność i zachwyt nad estetyką Zdzisława Beksińskiego nie zna granic czasowych i terytorialnych. Ostatnie miesiące pokazały, że malarstwo Beksińskiego jest najbardziej pożądanym zjawiskiem polskiej sztuki współczesnej. W ciągu ostatniego roku ceny jego prac wzrosły o ok 200%, a grupa kolekcjonerów zgłaszających chęć włączenia dzieł Beksińskiego do swoich kolekcji stale rośnie.



WARUNKI SPRZEDAŻY:
- Zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

PODATKI I OPŁATY:
- Opłata organizacyjna: do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Wynosi ona 18%.
- Droit de suite: przy wybranych i oznaczonych obiektach, do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP.

DOGRYWKA:
Zgłoszenie oferty na 5 minut przed końcem aukcji uruchamia system dogrywki - licznik czasu widoczny w kolorze czerwonym.
W czasie dogrywki obiekt zostanie sprzedany dopiero wówczas, kiedy od ostatniego zgłoszenia upłynie 5 minut i w tym czasie nie zostaną odnotowane inne wyższe oferty.
Każda nowa oferta uruchamia system odliczania 5 minut i oczekiwania na wyższe oferty.

LICYTACJA
Każdy uczestnik aukcji zobowiązany jest zalicytować minimalną kwotą wskazaną przez system aukcyjny.
Istnieje także możliwość podania kwoty wyższej niż minimalne postąpienie. Licytujący może zdecydować:
- czy chce zalicytować wyższą ceną i od razu ma zostać wyświetlona wyższa oferta w licytacji
- czy podana cena stanowi maksymalny limit ceny, ukryty dla innych uczestników, a system będzie automatycznie licytował do wskazanego limitu.

1
Zdzisław BEKSIŃSKI (1929 Sanok - 2005 Warszawa)

YŚ, 1999 r.

olej, płyta pilśniowa
132 x 98 cm
144 x 109 cm w autorskiej oprawie
sygn. i tyt. na odwrocie:
[YŚ]
BEKSIŃSKI
1999

pochodzenie:
kolekcja prywatna, Warszawa. Obraz trafił do obecnego Właściciela bezpośrednio z pracowni artysty

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Urodziłem się w Warszawie, na Pradze, ale gdybym wiedział, że spotkam się z tak wielką sztuką, chciałbym urodzić się w Sanoku.

Wiesław Ochman o twórczości Zdzisława Beksińskiego


Mam pod powiekami wygląd obrazu i sposób, w jaki ma być położona farba: chciałbym, by obraz był iluzją jakiejś wyobrażonej rzeczywistości, a zarazem, by materia malarska nie była zbyt wylizana. Działalność pana Boga może być obserwowana z dowolnej odległości i pod dowolną lupą; nawet mikroskop elektronowy nie stawia granicy, za którą nic już się nie znajduje. W stosunku do wylizanego obrazu już dwukrotna lupa przynosi drastyczne rozczarowanie. Pod spodem jest tylko farba. Jego dokładność zwraca się w moim odczucia jakby przeciw niemu: im dokładniejszy, tym bardziej odsłania swe ubóstwo. Jakże bogate są obrazy Turnera. Oko i umysł widzą tam więcej, niż można to udowodnić w sposób merytoryczny. Ale może to ja się łudzę, a inni nic nie widzą, tylko farbę?

Z rozmowy Zdzisława Beksińskiego ze Zbigniewem Taranienką


Prezentowana praca pochodzi z dojrzałego okresu twórczości artysty. Należy do  grupy szczególnych obrazów, w których autor koncentrował się na wykreowaniu atmosfery, analizie koloru, przedstawieniu onirycznej wizji, a nie na precyzyjnym, aptekarskim wykończeniu kompozycji do najdrobniejszego szczegółu.
Sztuka Beksińskiego od dawna jest ewenementem na skalę światową. Międzynarodowa kariera Artysty przyspieszyła m.in. dzięki zaangażowaniu Piotra Dmochowskiego. Szczególnie szerokim echem odbiła się sprzedaż prac Beksińskiego grupie japońskich kolekcjonerów, planujących stworzyć muzeum autora. 
Popularność i zachwyt nad estetyką Zdzisława Beksińskiego nie zna granic czasowych i terytorialnych. Ostatnie miesiące pokazały, że malarstwo Beksińskiego jest najbardziej pożądanym zjawiskiem polskiej sztuki współczesnej. W ciągu ostatniego roku ceny jego prac wzrosły o ok 200%, a grupa kolekcjonerów zgłaszających chęć włączenia dzieł Beksińskiego do swoich kolekcji stale rośnie.



WARUNKI SPRZEDAŻY:
- Zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

PODATKI I OPŁATY:
- Opłata organizacyjna: do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Wynosi ona 18%.
- Droit de suite: przy wybranych i oznaczonych obiektach, do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP.

DOGRYWKA:
Zgłoszenie oferty na 5 minut przed końcem aukcji uruchamia system dogrywki - licznik czasu widoczny w kolorze czerwonym.
W czasie dogrywki obiekt zostanie sprzedany dopiero wówczas, kiedy od ostatniego zgłoszenia upłynie 5 minut i w tym czasie nie zostaną odnotowane inne wyższe oferty.
Każda nowa oferta uruchamia system odliczania 5 minut i oczekiwania na wyższe oferty.

LICYTACJA
Każdy uczestnik aukcji zobowiązany jest zalicytować minimalną kwotą wskazaną przez system aukcyjny.
Istnieje także możliwość podania kwoty wyższej niż minimalne postąpienie. Licytujący może zdecydować:
- czy chce zalicytować wyższą ceną i od razu ma zostać wyświetlona wyższa oferta w licytacji
- czy podana cena stanowi maksymalny limit ceny, ukryty dla innych uczestników, a system będzie automatycznie licytował do wskazanego limitu.