Piotr KOLANKO (1987)
Magister Sztuki 2013 r. WSUR, student Grafiki ASP Kraków, uczestnik wielu wystaw. "Nawet w prostej geometrycznej formie stożka, mieści się nieskończona ilość wariantów jego przedstawiania. Po co uciekać się do form bardziej rozwiniętych, skoro każda bryła poddana nieograniczonej ilości wariacji, może opisywać zawiłość naszej recepcji wszechświata? Zależność obiektu od jego otoczenia, wzajemne dopełnianie daje możliwość kształtowania niewyczerpanej ilości rozwiązań. To syntetyczne myślenie o środowiskach brył geometrycznych, relacjach przestrzeni i symboli, towarzyszy mi od kilku lat, zmuszając do formowania coraz to nowszych obiektów, obrazów, grafik i instalacji. W swojej pracy nie ograniczam się do podejmowania jednego tematu, jednak coraz chętniej rezygnuje z surrealistycznej narracji na rzecz 'Surowej formy', ubranej w osobiste nastroje kolorystyczne. W procesie twórczym istotna jest dla mnie rola intuicji. W każdym projekcie, nawet jeśli ma określone ramy technologiczne, jak w przypadku instalacji, musi być miejsce na swobodną kreacje, wielotorowość. Ta sama zasada dotyczy malarstwa i grafiki. Pomimo istnienia w określonej formie aktywna jest we mnie chęć tworzenia wielu jej wariantów. Tematyka moich prac ma charakter symboliczny. Dzieło jest fantazmatem, w którym odbywa się alternatywne życie, symboli, form i znaczeń."
Akryl, płótno, 60 x 60 cm, 2016,
sygn. na odwrocie
Piotr KOLANKO (1987)
Magister Sztuki 2013 r. WSUR, student Grafiki ASP Kraków, uczestnik wielu wystaw. "Nawet w prostej geometrycznej formie stożka, mieści się nieskończona ilość wariantów jego przedstawiania. Po co uciekać się do form bardziej rozwiniętych, skoro każda bryła poddana nieograniczonej ilości wariacji, może opisywać zawiłość naszej recepcji wszechświata? Zależność obiektu od jego otoczenia, wzajemne dopełnianie daje możliwość kształtowania niewyczerpanej ilości rozwiązań. To syntetyczne myślenie o środowiskach brył geometrycznych, relacjach przestrzeni i symboli, towarzyszy mi od kilku lat, zmuszając do formowania coraz to nowszych obiektów, obrazów, grafik i instalacji. W swojej pracy nie ograniczam się do podejmowania jednego tematu, jednak coraz chętniej rezygnuje z surrealistycznej narracji na rzecz 'Surowej formy', ubranej w osobiste nastroje kolorystyczne. W procesie twórczym istotna jest dla mnie rola intuicji. W każdym projekcie, nawet jeśli ma określone ramy technologiczne, jak w przypadku instalacji, musi być miejsce na swobodną kreacje, wielotorowość. Ta sama zasada dotyczy malarstwa i grafiki. Pomimo istnienia w określonej formie aktywna jest we mnie chęć tworzenia wielu jej wariantów. Tematyka moich prac ma charakter symboliczny. Dzieło jest fantazmatem, w którym odbywa się alternatywne życie, symboli, form i znaczeń."