Na rycinie widnieje scena ukazująca Yamaubę klęczącego między dwiema niewiastami niosącymi dary. W tle widać otwartą werandę i gałązki sosny. Scena jest fragmentem większej kompozycji, będącej prawdopodobnie ilustracją wydarzenia z ludowych legend o Yamaubie, kobiecym duchu z gór, rozmaicie opisywanym, m.in. jako oddaną swojemu mężowi wojownikowi, który niesłusznie został usunięty ze dworu. W górskim odosobnieniu urodziła syna Kintaro ("Złoty Chłopiec"), pięknego chłopca, który dorastając samotnie wśród dzikiej przyrody zaprzyjaźnił się ze zwierzętami i odznaczał się niezwykłą siłą. Utagawa Toyokuni należał do najbardziej znanych twórców szkoły Utagawa, znanym z pełnych inwencji wizerunków aktorów teatru kabuki.
fragment większej kompozycji
Drzeworyt barwny, format oban-tate-e
34,4 x 24 cm
sygnatura: Toyokuni ga
Na rycinie widnieje scena ukazująca Yamaubę klęczącego między dwiema niewiastami niosącymi dary. W tle widać otwartą werandę i gałązki sosny. Scena jest fragmentem większej kompozycji, będącej prawdopodobnie ilustracją wydarzenia z ludowych legend o Yamaubie, kobiecym duchu z gór, rozmaicie opisywanym, m.in. jako oddaną swojemu mężowi wojownikowi, który niesłusznie został usunięty ze dworu. W górskim odosobnieniu urodziła syna Kintaro ("Złoty Chłopiec"), pięknego chłopca, który dorastając samotnie wśród dzikiej przyrody zaprzyjaźnił się ze zwierzętami i odznaczał się niezwykłą siłą. Utagawa Toyokuni należał do najbardziej znanych twórców szkoły Utagawa, znanym z pełnych inwencji wizerunków aktorów teatru kabuki.