Jednonogi jest znakiem rozpoznawalnym artystki. Zwykle przyjmuje charakter monumentalnych rzeźb. W tworzonym od kilku lat projekcie Wytyczanie obrazu figury Jednonogiego zostają zredukowane do niezwykle małych rozmiarów i symetrycznie rozłożone na płaszczyźnie kafla. Kafle mogą układać się w potencjalnie nieskończoną kompozycję, tworząc "tłum" anonimowych jednonogich. Niemniej trzeba podkreślić, że każda z figur jest jednostkowa, autentyczna, niepowtarzalna, ponieważ artystka formuje je i odlewa w brązie pojedynczo każdą z nich.


Urodzona w 1952 roku w Warszawie. Artystka eksplorująca przestrzenie malarskie, rzeźbiarskie, sztukę instalacji, wideo oraz performance. Wystawiała swoje prace w całej Polsce oraz za granicą m.in na XLI Biennale Sztuki w Wenecji (1984), XIV Międzynarodowym Biennale Małych Rzeźb w Brązie w Padwie (1986), A Women`s View w Waszyngtonie (1995), Nord Artw Budesdorf (2000), Forma i Kolor w Chicago (2003), Art First w Bolonii (2006) czy SIEGesIKONen/Icons of Victory - transFORM w Berlinie (2009). Otrzymała I nagrodę na Międzynarodowym Biennale Miniatury Tkackiej (1982, Savaria Museum, Węgry) oraz nagrodę I stopnia im. Stanisława Wyspiańskiego za malarstwo i rzeźbę w 1984; w tym samym roku została laureatką stypendium Ministra Kultury i Sztuki. W 2004 roku wraz z Zygmuntem Rytką założyła Fundację Sztuki Współczesnej In Situ, działającą głównie na terenie Warszawy oraz w Sokołowsku.

Dorobek artystyczny Biskupskiej odzwierciedla drogę jej formalnych poszukiwań, od sztuki figuratywnej, poprzez abstrakcję po stworzenie indywidualnego języka artystycznej wypowiedzi w Wytyczaniu obrazu. W osobistym alfabecie artystki dominuje linia, znak i ślad. Artystka eksperymentuje z różnymi technikami, łącząc m.in malarstwo i performance, a także z materią rzeźbiarsko-malarską, wykorzystując m.in beton, mączkę marmurową, folię negatywową czy olej lniany.

8
Bożenna BISKUPSKA (ur. 1952, Warszawa)

Wytyczanie obrazu, 2005

technika mieszana, 39,5x26,5 cm


Estymacja: 3100 - 3900 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jednonogi jest znakiem rozpoznawalnym artystki. Zwykle przyjmuje charakter monumentalnych rzeźb. W tworzonym od kilku lat projekcie Wytyczanie obrazu figury Jednonogiego zostają zredukowane do niezwykle małych rozmiarów i symetrycznie rozłożone na płaszczyźnie kafla. Kafle mogą układać się w potencjalnie nieskończoną kompozycję, tworząc "tłum" anonimowych jednonogich. Niemniej trzeba podkreślić, że każda z figur jest jednostkowa, autentyczna, niepowtarzalna, ponieważ artystka formuje je i odlewa w brązie pojedynczo każdą z nich.


Urodzona w 1952 roku w Warszawie. Artystka eksplorująca przestrzenie malarskie, rzeźbiarskie, sztukę instalacji, wideo oraz performance. Wystawiała swoje prace w całej Polsce oraz za granicą m.in na XLI Biennale Sztuki w Wenecji (1984), XIV Międzynarodowym Biennale Małych Rzeźb w Brązie w Padwie (1986), A Women`s View w Waszyngtonie (1995), Nord Artw Budesdorf (2000), Forma i Kolor w Chicago (2003), Art First w Bolonii (2006) czy SIEGesIKONen/Icons of Victory - transFORM w Berlinie (2009). Otrzymała I nagrodę na Międzynarodowym Biennale Miniatury Tkackiej (1982, Savaria Museum, Węgry) oraz nagrodę I stopnia im. Stanisława Wyspiańskiego za malarstwo i rzeźbę w 1984; w tym samym roku została laureatką stypendium Ministra Kultury i Sztuki. W 2004 roku wraz z Zygmuntem Rytką założyła Fundację Sztuki Współczesnej In Situ, działającą głównie na terenie Warszawy oraz w Sokołowsku.

Dorobek artystyczny Biskupskiej odzwierciedla drogę jej formalnych poszukiwań, od sztuki figuratywnej, poprzez abstrakcję po stworzenie indywidualnego języka artystycznej wypowiedzi w Wytyczaniu obrazu. W osobistym alfabecie artystki dominuje linia, znak i ślad. Artystka eksperymentuje z różnymi technikami, łącząc m.in malarstwo i performance, a także z materią rzeźbiarsko-malarską, wykorzystując m.in beton, mączkę marmurową, folię negatywową czy olej lniany.