Proweniencja: kolekcja prywatna, Francja


Vaclav Radimsky urodził się w 1867 r.,u w Kolínie, w środkowych Czechach, wsi położonej w dolinie Łaby. Jego ojciec, prawnik, był burmistrzem tego miasta; posiada tam młyn. Przyroda, drzewa, światło, woda i okolice Łaby pozostawiają niezatarty ślad w umyśle przyszłego pejzażysty. Artysta opuścił rodzinne Czechy pod koniec nauki w liceum, aby poznać sztukę w Europie. Studiował najpierw w Beaux-Arts w Wiedniu u jednego z mistrzów malarstwa pejzażowego, Eduarda Peithnera von Lichtenfelsa, następnie podczas krótkiego pobytu uczęszczał do Beaux-Arts w Monachium, zanim w 1890 r.,u wyjechał do Paryża. go do stolicy Francji, zapewniła o swoim wsparciu i przedstawiła znajomym. Radimsky wyjechał do Barbizon w 1891 r.,u, gdzie spotkał malarzy impresjonistów i zaprzyjaźnił się z Claude'em Monetem i Paulem Cézanne'em ; te spotkania decydują o sposobie pojmowania sztuki przez artystę. Malarz wyjechał ok. 1892 r. do Giverny z zamiarem osiedlenia się tam. Po raz pierwszy gościła go w Vernon babcia obecnego właściciela dwóch prezentowanych tu dzieł. Oba obrazy powstały podczas pobytu artysty u gospodarza. Zestaw powstały w wyniku darowizny artysty w zamian za gościnność początkowo składał się z dwóch dodatkowych obrazów, rozproszonych do sprzedaży w 2020 r.,u: Epte, Olej na płótnie,, 54 x 81 cm,, partia nr 49, Ekspertyza, sprzedaż w dniu 26.02.2020 oraz Kwitnienie krzak, Olej na płótnie, 55 x 76 cm,, Sygn. l.d., partia nr 35, Ekspertyza, sprzedaż 14.10.2020. Pejzaż „Corday Island at Vernon” ujawnia przywiązanie pejzażysty do ekspresji efektów atmosferycznych. Złożona z syntetycznie przetworzonych brył konstrukcja tego pejzażu daje wrażenie bezpośredniości. Aby stworzyć bank, po prawej malarz z wigorem pracuje nożem. Woda rzeki jest tłumaczona przez powierzchnię odsłaniającą materiał obrazkowy. Pozorne rezerwy odsłaniające przygotowane płótno odzwierciedlają refleksy światła. Vaclav Radimsky następnie opuścił dom swojego gospodarza, aby osiedlić się w młynie zwanym „La bergamote” niedaleko Giverny w wiosce Le Goulet, niedaleko swojego przyjaciela Claude'a Moneta. Okolice Giverny będą ożywiać malarstwo artysty przez blisko 20 lat. Elise Vignault

002
Václav RADIMSKÝ (1946 Kolin - 1946 Pašinka)

Wyspa Corday w Vernon, ok. 1890 r.

Olej na płótnie, 46 x 61 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja: kolekcja prywatna, Francja


Vaclav Radimsky urodził się w 1867 r.,u w Kolínie, w środkowych Czechach, wsi położonej w dolinie Łaby. Jego ojciec, prawnik, był burmistrzem tego miasta; posiada tam młyn. Przyroda, drzewa, światło, woda i okolice Łaby pozostawiają niezatarty ślad w umyśle przyszłego pejzażysty. Artysta opuścił rodzinne Czechy pod koniec nauki w liceum, aby poznać sztukę w Europie. Studiował najpierw w Beaux-Arts w Wiedniu u jednego z mistrzów malarstwa pejzażowego, Eduarda Peithnera von Lichtenfelsa, następnie podczas krótkiego pobytu uczęszczał do Beaux-Arts w Monachium, zanim w 1890 r.,u wyjechał do Paryża. go do stolicy Francji, zapewniła o swoim wsparciu i przedstawiła znajomym. Radimsky wyjechał do Barbizon w 1891 r.,u, gdzie spotkał malarzy impresjonistów i zaprzyjaźnił się z Claude'em Monetem i Paulem Cézanne'em ; te spotkania decydują o sposobie pojmowania sztuki przez artystę. Malarz wyjechał ok. 1892 r. do Giverny z zamiarem osiedlenia się tam. Po raz pierwszy gościła go w Vernon babcia obecnego właściciela dwóch prezentowanych tu dzieł. Oba obrazy powstały podczas pobytu artysty u gospodarza. Zestaw powstały w wyniku darowizny artysty w zamian za gościnność początkowo składał się z dwóch dodatkowych obrazów, rozproszonych do sprzedaży w 2020 r.,u: Epte, Olej na płótnie,, 54 x 81 cm,, partia nr 49, Ekspertyza, sprzedaż w dniu 26.02.2020 oraz Kwitnienie krzak, Olej na płótnie, 55 x 76 cm,, Sygn. l.d., partia nr 35, Ekspertyza, sprzedaż 14.10.2020. Pejzaż „Corday Island at Vernon” ujawnia przywiązanie pejzażysty do ekspresji efektów atmosferycznych. Złożona z syntetycznie przetworzonych brył konstrukcja tego pejzażu daje wrażenie bezpośredniości. Aby stworzyć bank, po prawej malarz z wigorem pracuje nożem. Woda rzeki jest tłumaczona przez powierzchnię odsłaniającą materiał obrazkowy. Pozorne rezerwy odsłaniające przygotowane płótno odzwierciedlają refleksy światła. Vaclav Radimsky następnie opuścił dom swojego gospodarza, aby osiedlić się w młynie zwanym „La bergamote” niedaleko Giverny w wiosce Le Goulet, niedaleko swojego przyjaciela Claude'a Moneta. Okolice Giverny będą ożywiać malarstwo artysty przez blisko 20 lat. Elise Vignault